"יכול להיות ליכודניק נאמן שיש לו ביקורת על הטיפול הכושל במגפה הזאת? האם לא יכול להיות ליכודניק נאמן שלא מרוצה מזה שלא החלנו ריבונות בזמן של נשיא כל כך ידידותי כמו טראמפ? זה סותר? אי אפשר גם להיות ליכודניק נאמן וגם להביע את דעתך?"
גלעד שרון רוצה לטלטל את מפלגת השלטון, ובהמשך למאמר שפורסם הבוקר (יום ב') ב"ידיעות אחרונות" - תוקף את השיתוק, כהגדרתו, בליכוד: "אני רוצה שבליכוד יהיה את החופש להביע את הדעה. זה מה שיחזק אותנו. הסיבה שמפלגת ימינה, מפלגה שאין בה כלום, מתחזקת בסקרים על חשבוננו - היא כי אצלנו לא מעזים לדבר משום מה. אנשים צריכים להגיד את דעתם בלי פחד".
למה אתה מתכוון? "אם למישהו יש ביקורת, צריך להביע אותה. לא יכול להיות שכולם חושבים אותו דבר. אני למשל לא מרוצה מהטיפול הכושל במגפה, ועדיין אני ליכודניק נאמן. אני לא מרוצה מהיחס הרופס לעזה והעובדה שהפקרנו את הישאם א-סייד ומנגיסטו ואורון שאול וגולדין, ואנחנו נותנים ונותנים ולא מקבלים שום דבר הומניטרי בחזרה. יש לי ביקורת, אני מביע אותה. ככה מפלגה דמוקרטית צריכה להתנהג".
יש סתימת פיות בליכוד? היא כבר לא דמוקרטית? "אני ליכודניק, אני רוצה שהליכוד יהיה בשלטון ויהיה חזק וכדי שזה יקרה אנשים צריכים להגיד באומץ את דעתם. מה שקורה כרגע - מפלגה שאין בה שום דבר - מה זה הימינה הזה? - אוכלת לנו מנדטים בסקרים, וזה יהיה גם בבחירות. אין שום סיבה בעולם שזה יקרה".
ממי הליכודניקים מפחדים? מה אתה רומז? "אני לא רומז, אני מדבר ברור, אנשים צריכים להגיד את דעתם בלי פחד".
אתה אומר שאתה לא רומז אלא אומר, אבל למי אתה מכוון? לראש הממשלה? "אני רוצה שראש הממשלה ינהל את זה כמו שצריך, וכשיש לי ביקורת על הניהול שלו אני מביע אותה. אני חושב שצריך ללמוד לחיות עם הדבר הזה (הקורונה) כי זה יהיה לעוד הרבה זמן. אנחנו שבעה חודשים בזבזנו, צריך שלושה עקרונות פשוטים:
"אחד – כללים אחידים וברורים לכולם, לא לשנות כל רגע. אני לא רוצה שיעשו לי מריבה בין ערכים, אם יותר חשוב להתפלל או להפגין. הקריטריונים אחידים לשטח פתוח ושטחים סגורים ומי שעומד בקריטריונים שיפגינו, לנו ולצד השני".
"דבר שני זה שימוש בטכנולוגיה – יש לנו היום טכנולוגיה שנותנת זיהוי מהיר מאוד אם אדם חולה או לא, וצריך להתרגל. כל מקום שבאים - יבואו חצי שעה קודם, מי שנקי נכנס ומי שלא מוכר למערכת - מצלמות בכל מקום עם ניטור מרכזי - לא. ומי שלא עומד בתקנות סוגרים אותו.
"ושלוש - לגייס אנשים לאכיפה. אי אפשר את הכול להפיל רק על המשטרה, במקומות קשים יותר כמו חוף הים, שווקים".

מה השתבש בליכוד, כל הדברים האלה הם לא סותרים את ערכי הליכוד, אז למה לא שומעים את זה יותר? "לכן אני אומר את דעתי, כדי שהליכוד יתחזק. תראי, סדרי העדיפויות צריכים להיות כאלה של ליכודניק וכל אחד אחר. קודם כל מה שטוב למדינה ואחר כך תנועה, ואם מישהו רוצה אז לתמוך באדם כזה או אחר".
אתה מדבר על טובת המדינה ורומז בסעיף השלישי... "לא רומז כלום".
שאלתי שאלה ברורה וענית אולי. "למה אולי? יותר ברור מזה? אני רוצה טיפול במגפה? לסגור הכול זה לא לנהל בעיניי. אני חושב שאפשר לנהל יותר טוב, אני ליכודניק, רוצה את טובת הליכוד, ואני מביע את דעתי איך אפשר לעשות את זה יותר טוב".
יש היום חברי כנסת שחושבים כמוך ולא אומרים את זה כי מפחדים? "כמובן".
הרבה? "לא מעט אני מניח".
מה עוצר בעדם? מי? מיקי זוהר? "אולי חוששים לעתידם, אין לי מושג. אבל לא ככה צריך איש ציבור להתנהג. יש לך משהו להגיד? תבוא ותשים את זה והציבור ישפוט. מתאים לו יצביע לך, לא מתאים לך - תחזור לדיר. זה גם בסדר".
לפני הבחירות הקודמות, נזכיר, נרשם שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, להתמודד בפריימריז בליכוד - אבל בשל סירוב לקצר את "תקופת האכשרה" שקודמת להתמודדות, בית הדין לא אישר לו לרוץ. למרות תקדימים רבים שהיו בעבר שבמסגרתם קוצרה התקופה למועמדים, בליכוד היו שטענו אז כי מקור הסירוב באיבה האישית ששררה בעבר בין שרון האב לבין נתניהו.
אבל אתה נשאר בליכוד. "ברור, אני ליכודניק וכשיהיו הפריימריז הבאים אני מקווה להתמודד בכל הכוח ומכוון להגיע לצמרת של הליכוד".
תמשיך לתמוך בנתניהו? "אצלנו נבחרים בפריימריז, והוא נבחר, ומי שיושב ראש כולם תומכים בו. התכניות שלי להגיע גבוה בליכוד ולהציל את הליכוד".