1 צפייה בגלריה
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו
(צילום: AP, AFP)
מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו פנו ביממה האחרונה בכמה ערוצים למקורבים של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בניסיון לקדם מגעים בין המפלגות - ונדחו. כך נודע ל-ynet. סער הודיע לכל הגורמים שפנו אליו כי אין לו כוונה להיכנס לממשלתו של נתניהו.
סער שב וחזר אמש בנאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים על כך שהוא לא מתכוון להיכנס לממשלתו של נתניהו, גם במחיר ישיבה באופוזיציה. "אם הוא יקים ממשלה, נשרת את העם מהאופוזיציה", אמר סער אמש. רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר אבל כדמוקרטיה אנחנו מכבדים ונכבד את מה שכינה מורנו ורבינו בגין - את פסק דינו של הבוחר. עשינו כמיטב יכולתנו בתנאים לא קלים".

יו"ר תקווה חדשה הוסיף שהוא מתכוון להקמת ממשלה שנתניהו לא יעמוד בה. "נעשה כל דבר מצידנו להקמת ממשלת שינוי. אגו לא יהיה שיקול בעניין הזה", הוא אמר. "אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה ואנחנו הלכנו בדרך הלא קלה, הלא נוחה, הלא ברורה מאליה, הלא פשוטה - אבל בדרך הנכונה היחידה. אנחנו נמשיך ללכת בדרך הזאת. רוחנו איתנו גם הערב".
נתניהו עצמו אמר אמש בנאומו לאחר הבחירות שאינו פוסל אף אחד, והזכיר שורת עקרונות שמפלגתו תומכת בהן. "אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל", טען נתניהו. "ממשלה הומוגנית, שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים. אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה. אני לא פוסל אף אחד ואחת, ואני מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות אלו לנהוג בדרך דומה כלפינו".

שעה וחצי אחרי פרסום תוצאות המדגמים, שחזו בתחילה 61 מנדטים לגוש נתניהו, טען ראש הממשלה ל"ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי". בהמשך, עם השינוי במדגמים הוא נמנע מלחזור על המילה "ניצחון" בנאומו.
מספירת 88% מהקולות מתוך 97% מהקלפיות הרגילות עולה כי הליכוד של נתניהו זוכה ל-30 מנדטים בכנסת ה-24, בעוד מפלגת תקווה חדשה של סער זוכה בשישה מנדטים. מפת הגושים נותנת לגוש נתניהו 52 מנדטים, ולגוש החלפת נתניהו 56 מנדטים. מפלגת רע"ם של מנסור עבאס זוכה לחמישה מנדטים וימינה של נפתלי בנט זוכה לשבעה מנדטים.