1 צפייה בגלריה
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון
יותר מ-10 אלף קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. מתחסנת בחולון
(צילום: AFP)
יום שלישי ברציפות עם יותר מ-100 מאומתים: 138 ישראלים אובחנו אתמול (יום רביעי) כחיוביים לקורונה. מדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז 20 באפריל. מתחילת השבוע אובחנו 468 ישראלים כחיוביים לקורונה, לעומת 355 ב-19 הימים הראשונים של החודש.
בבנימינה גבעת-עדה, שבה נדבקו תלמידים רבים בבית ספר – כשמקור ההדבקה הראשוני הוא אדם שחזר מחו"ל – יש 122 חולים פעילים. בעקבות המספר הגבוה הפך היישוב לאדום. במודיעין-מכבים-רעות, שם החלה התפרצות בשל ילדה שלא הקפידה על בידוד, יש 71 חולים פעילים וצבע העיר ברמזור הוא צהוב.
בתל אביב 36 חולים פעילים, בכפר סבא 36, בירושלים 33, בכוכב יאיר 31 ובהרצליה 21. ביתר היישובים מספר החולים הפעילים הוא פחות מ-15, וישנם גם לא מעט יישובים שבהם אין תחלואה כלל.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 26 חולים במצב קשה. על פי נתוני משרד הבריאות, אחד המאושפזים שמצבו קשה הוא ילד שלא חוסן. משרד הבריאות אינו מספק פרטים על גילו של המאושפז או מקום מגוריו. למעשה, 84% מהחולים הקשים לא התחסנו נגד קורונה. 18 מתוך החולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה.

בשל העלייה החדה בתחלואה בימים האחרונים, חלה גם עלייה במספר המתחסנים – רובם בני 12 עד 15, שחיסונם החל לפני כמה שבועות. אתמול קיבלו 10,467 ישראלים את מנת החיסון הראשונה. מדובר במספר המתחסנים היומי הגבוה ביותר במנה הראשונה מאז 24 במרץ. בנוסף קיבלו עוד 1,059 ישראלים את מנת החיסון השנייה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת השבוע קיבלו את מנת החיסון הראשונה 25,414 ישראלים ו-4,210 קיבלו את המנה השנייה של החיסון. המנהל הרפואי של פייזר ישראל הדגיש היום באולפן ynet שהחברה לא מודאגת למרות ההתפרצות, שכן "מחקרים שעשינו, כולל במקומות שבהם הווריאנט ההודי תפס את המקום הראשון, מצביעים על יעילות מאוד גבוהה של החיסון".
בפילוח לגילאים עולה כי כ-3,000 מתלמידי כיתות ו' התחסנו – כלומר כ-4% מסך כל התלמידים בשכבת גיל זו. בנוסף התחסנו כ-31 אלף תלמידי כיתות ז'-ט', המהווים 7% בשכבת הגיל. לפי נתוני משרד הבריאות טרם התחסנו 462 אלף תלמידים בכיתות ו'-ט', אך לפי התמעטות התורים באתרי קופות החולים – סביר להניח שהורים רבים קבעו תור לילדיהם להתחסן בימים הקרובים.
בתוך כך, כתבתנו סיון חילאי מציינת כי ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד סיכמו עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שהרשויות המקומיות יובילו את מאמצי קטיעת שרשראות ההדבקה. סוכם כי הרשויות המקומיות יפתחו מחדש את מערכי החקירות, לצד סיוע במאמצי האכיפה ברמה העירונית. בשלטון המקומי החלו להיערך יחד עם הרשויות המקומיות לשגרת קורונה חדשה, החל מהקמת מתחמי בדיקות, המלצה לעטיית מסכות בחללים סגורים ובאירועים לילדים ולנוער, מעבר ללמידה מקוונת במקומות ההתפרצות ועוד.