ח"כ נפתלי בנט הודיע כי הוא מתמודד לראשות ממשלת ישראל. שלושה חודשים בדיוק לפני מועד הבחירות, הצהיר על כך יו"ר ימינה במסיבת עיתונאים שכינס ושאותה הגדיר קודם "חשובה". ynet העביר את דבריו בשידור חי.
"אזרחי ישראל, בני עמי, סובלים ואני לא יכול לעמוד מנגד", אמר בנט בפתח ההצהרה. "עשיתי כל שבידי כדי לשמור עליכם, על הבריאות הפרנסה שלכם. הנחתי בצד הכול ונרתמתי כל כולי למערכה. למרבה הצער, אינטרסים קטנים החלו לתקוע מקלות בגלגלים.
"ישראל חייבת מנהיגות חדשה, לכן הערב אני עומד פה בפניכם ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל כדי להביא סוף סוף את השינוי, כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה", אמר יו"ר ימינה, "אני אזמין לממשלה שלי את כל המפלגות שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית, שמוכנות להניח לרגע בצד את המחלוקות כדי לחלץ את ישראל מהבוץ".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט מכריז על התמודדותו, הערב
(צילום: גו לייב)
"בשיא הגל הראשון הגשתי לנתניהו תוכנית פעולה לאומית למלחמה בקורונה מבלי לשתק את הכלכלה", המשיך בנט, "מטרתה הייתה להשתלט על הנגיף באמצעות מסה של בדיקות וטכנולוגיות, כדי שלא נצטרך להטיל סגרים כל הזמן. סגר הוא פתרון קל, של עצלנים, אבל הוא דבר רע, הרסני. גם אני, כאיש ימין מובהק, שם בצד דברים שבוערים לי כי כשאדם רעב - האידאולוגיה לא חשובה".
הוא מתח ביקורת על נתניהו וממשלתו: "לצערי מר נתניהו בחר לגנוז את התוכנית ומניעיו עמו. מי ששילמו את המחיר של כישלון הממשלה הם אנשים טובים ופשוטים. הגיע הזמן לשינוי. לנתניהו זכויות רבות אבל ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכול, הוא פשוט לא היה. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אבל צריך להתקדם הלאה. זה בטח לא הזמן לעוד מפלגות שקמו רק כדי להגיד מי לא, במקום להתוות דרך של מה כן".
2 צפייה בגלריה
נתניהו יורד מהדוכן
נתניהו יורד מהדוכן
"ברגע האמת נתניהו לא היה שם"
(צילום: דוברות הכנסת)
מיד לאחר ההצהרה בליכוד מיהרו להגיב ומסרו: "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה. כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם, כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל".
בתקופה האחרונה שבו ואמרו חברי ימינה כי הוא ראוי להיות ראש הממשלה הבא, אך בנט - שר הביטחון לשעבר ששימש בין היתר גם כשר החינוך וכשר הכלכלה - נמנע עד הערב מלהצהיר כי הוא מתמודד על המשרה.
מספר שתיים במפלגה איילת שקד אמרה בריאיון באולפן ynet לפני כחודש: "בנט מתאים, ראוי וצריך להיות ראש הממשלה הבא". שרת המשפטים לשעבר הוסיפה: "השאיפה שלנו היא להרכיב את הממשלה, שבנט יהיה ראש הממשלה הבא".
הלילה התפזרה הכנסת ה-23 לאחר שפג המועד האחרון לאישור תקציב מדינה לשנת 2020 מבלי שהושגו הסכמות בין הליכוד לכחול לבן. מועד הבחירות לכנסת ה-24 נקבע ל-23 במרץ 2021.