בבוקר המשק הישראלי ייפתח, ברובו למחוסנים ומחוסנות. "התו הירוק" יאפשר כניסה להופעות, אירועי ספורט, בריכות שחייה, חדרי כושר וחדרי סטודיו - אבל במשך שעות ארוכות בשבת בערב אי אפשר היה להנפיק אותו.
אתר משרד הבריאות שבאמצעותו ניתן להנפיק תעודות מתחסן נפל אתמול (שבת) אחר הצהריים, וזמן ממושך לא ניתן היה לקבל את אותו תו ירוק מיוחל - בדיוק רגע לפני הזמן שבו הוא נדרש יותר מכל.
5 צפייה בגלריה
האתר לקבלת "תו ירוק" לא עובד
האתר לקבלת "תו ירוק" לא עובד
האתר לקבלת "תו ירוק" - לא עובד משעות אחר הצהריים
במשרד הבריאות אמרו כי הם "מודעים לבעיות הנובעות מעומסים חריגים על השירות". הם הוסיפו כי "עם זאת, מרבית הבקשות מסתיימות בהצלחה ועשרות אלפי אנשים כבר קיבלו תו ירוק, בנוסף לתעודות המתחסן והמחלים אשר ברשותם.
"נזכיר כי במהלך תקופת ההרצה ניתן להשתמש בתעודות הקיימות אשר הונפקו זה מכבר כמעט לכל אוכלוסיית הזכאים", הוסיפו. "במהלך השבוע הקרוב יתבצעו עוד תיקונים ושיפורים על מנת לתמוך בכלל האוכלוסייה ואנו צופים התייצבות מלאה של השירות כך שכל מי שזכאי יוכל להנפיק תו ירוק".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
שר פיטנס ונתניהו, אמש
(צילום: ליהי קרופניק)
5 צפייה בגלריה
התו הירוק תו ירוק משרד הבריאות מתחסנים הנפקת קוד עסק לקוח קניון
התו הירוק תו ירוק משרד הבריאות מתחסנים הנפקת קוד עסק לקוח קניון
התו הירוק ביישומון
לפני פתיחת חדרי הכושר וחדרי הסטודיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו במכון הכושר של שר פיטנס בפתח תקווה. "אנחנו נרגשים מאוד אחרי תקופה ארוכה וקשה ולא פשוטה מכל הבחינות לחזור לשגרה ולראות סוף סוף אור בקצה המנהרה", אמרה שר פיטנס לנתניהו, "מיליוני ישראלים מחכים לחזור לחיים בריאים, לכושר ושפיות". היא פנתה לנתניהו וליתר הבכירים: "אני אוריד אתכם לסקוואט", אבל ראש הממשלה מיהר לוותר: "תודה, תרמתי בבית".
נתניהו הציג את התו הירוק: "כל אחד יכול להיכנס לאפליקציה ואני מניח שיהיו בעיות, ואולי יהיה עומס יתר והוא יקרוס יום או יומיים - אבל תקבלו את התו הירוק ותוכלו ללכת לחדרי הכושר ולאירועי תרבות, ספורט ופנאי". בהמשך נתניהו אף הרים משקולות.
על פי ההחלטה שאישרו השרים, מהבוקר ניתן לקיים אירועי תרבות וספורט - למחלימים ומחוסנים - בתנאי שהקהל יתפוס עד 75% מהתפוסה המרבית של המקום - ובלבד שלא יעלה על 300 אנשים במבנה, ו-500 בשטח פתוח.
צפייה באירועים תתקיים בישיבה בלבד, וללא ריקודים ואכילה. במקרה שההנחיות יופרו, מפעיל האירוע יצטרך להפסיק אותו. רכישת הכרטיסים לאירועים תתקיים רק באופן מקוון או בטלפון. המרחק בין הקהל לבמה לא יפחת מארבעה מטרים - ולא יתאפשרו הפסקות.
5 צפייה בגלריה
קלאב הוטל באילת
קלאב הוטל באילת
בתי המלון ייפתחו ללא חדר אוכל רק במסגרת התו הירוק
(צילום: מאיר אוחיון)
מכוני הכושר וחדרי סטודיו יוכלו להיפתח לאותו קהל יעד - מחוסנים ומחלימים - בתנאי שהמרחק בין המכשירים והמתאמנים לא יפחת משני מטרים - או לפחות להציב מחיצה ביניהם. קבלת הקהל תתבצע בתיאום מראש, ולצד ההקפדה על ניקוי וחיטוי המכשירים לא יופעלו מתקני ג'קוזי או סאונה. גם מקומות המשמשים ספורטאים מקצועיים או תחרותיים (בהם גם סטודיו למחול תחרותי) יוכלו להיפתח מחדש.
בריכות השחייה ומקווה הטהרה לגברים ייפתחו, גם כן למחוסנים ומחלימים - בכפוף לאדם אחד על כל 7 מ"ר, ובתוך המים אדם אחד ל-6 מ"ר. מפעילי הבריכות והמקוואות מחויבים לחטא ולשמור על ההיגיינה, ומפעילי המזנונים בבריכות לא יוכלו להציב שולחנות אכילה.
המלונות יוכלו להיפתח מחדש עבור מחלימים ומחוסנים ללא חדרי האוכל, והתנאי לכניסת מבקרים מתחת לגיל 16 הוא בדיקה שלילית שבוצעה ב-48 השעות שקדמו לכניסתו. בתי המלון יצטרכו לבחור אם יפעלו במתכונת של צימרים (ללא מתקנים משותפים) - או במתכונת של תו ירוק.
פורסם לראשונה: 20:13, 20.02.21