סאמח אלדנפירי (42), אמו של ג'ומעה אלדנפירי שנורה למוות למוות על ידי חבר כיתת הכוננות בנגב, נעצרה ביום חמישי - וגורשה לשטחי הרשות הפלסטינית למחרת. אלדנפירי נעצרה במלון קדמא בשדה בוקר, שם עבדה בניקיון, לאחר ששוטרים שהגיעו למקום בדקו את המסמכים שברשותה וגילו שאין לה אישור עבודה. יחד עם אלדנפירי נעצרה פאטמה אבו גית (49), שגורשה גם כן.
אמו של הצעיר הבדואי, שנולד בארץ כמו גם חמשת ילדיה האחרים, היא במקור תושבת ירדן. אחת מילדיה היא פעוטה בעלת ריאה אחת, ובעלה הוא אזרח ישראלי.
1 צפייה בגלריה
  ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
  ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
(צילום: אסף קמר)
עורך דינה אבנר שמש הביע תהייה בנוגע למעצרה ושאל איך הגיעו השוטרים דווקא אליה, אך במשטרה טענו כי אין אינדיקציה לכך בתיק. בדיון בהארכת מעצרה הוחלט כי תגורש לשטחים, על אף ששהתה בארץ 24 שנים. שתי הנשים, אלדנפירי ואבו גית, נשואות לאזרחים ואימהות לילדים ישראלים. בית המשפט השלום בבאר קבע בנוסף כי רמת המסוכנות שלהן נמוכה, וציין כי אין להן עבר פלילי. לאחר שבני משפחותיהן הפקידו עבורן דמי ערבות הן שוחררו למחסום מיתר.
סאמח גורשה לשטחי הרשות הפלסטינית, אך בבית המשפט אישרו לה לעבור בביתה ולקחת עמה את בתה הפעוטה - שמקבלת טיפול רפואי בישראל. בעלה ג'מיל אלדנפירי אמר כי "במשך 24 שנים היא הייתה כאן בישראל. היא ילדה את הילדים בבית חולים ישראלי ולא חששה להסתובב כאן. פתאום אומרים 'היא שב"חית'. היא לא נכנסה לישראל מהגדר, באו למלון ועצרו אותה".
לדבריו, "היא מוכרת בכל המערכות ומעולם לא נעצרה. למה דווקא עכשיו? פתאום? אני חושב שהמעצר קשור למאבק שלי כדי שהיורה בג'ומעה ייעצר. זה לא יאמן שהוא אפילו לא נחקר כחשוד וכבר יותר מחודש וחצי מסתובב חופשי. הם רוצים להוציא אותו נקי ובשביל זה לוחצים עליי ועל אמא שלו. לא אעזוב את זה, נמשיך עד שיהיה צדק לבן שלנו".
במקביל, המשטרה ממשיכה בחקירת הירי, שנסיבותיו אינן ברורות. בחודש שעבר אף חזרה בה מכתב האישום שהגישה נגד שני הנערים בני ה-17, שחדרו ליישוב הקהילתי-דתי רתמים יחד עם ג'ומעה אלדנפירי שנורה למוות. כתב האישום כלל עבירות של הסגת גבול וקשירת קשר לביצוע עוון, אך המשטרה חזרה בה כאמור.
במסגרת חקירת מותו של אלדנפירי המשטרה גבתה עדות מחבר כיתת הכוננות שירה בו, אך הוא לא נחקר באזהרה ואף שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים. גם אף אחד מהקטינים לא נחקר על ההרג, והשניים נחקרו בתחנת משטרת שגב שלום רק בחשד לחדירה ליישוב.