2 צפייה בגלריה
אמילי הנד
אמילי הנד
"מחייכת כל יום". אמילי הנד
תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 שנחטפה מקיבוץ בארי ושוחררה כעבור 50 יום, סיפר בריאיון ל"דיילי מירור" הבריטי על השיקום שעוברת בתו. "היא מחייכת כל יום, צוחקת, מתבדחת ורוקדת קצת", סיפר.
סיפורו של הנד עורר עניין מיוחד בתקשורת העולמית בגלל ריאיון שהעניק בתחילת המלחמה ל-CNN, כשעוד חשב שבתו נרצחה במתקפת הטרור, שבו הודה כי הוא העדיף זאת על פני תרחיש של חטיפה והחזקתה בשבי. בסופו של דבר התברר כי אמילי אכן נחטפה. היא שרדה את תקופת השבי וחזרה לחיק אביה שאיבד את נרקיס הנד, גרושתו, ששימשה כדמות אם עבור אמילי.
2 צפייה בגלריה
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תומאס ואמילי הנד ביום השחרור מהשבי. "אנשים קוראים לה גיבורה"
הנד, נוצרי-קתולי שהגיע לישראל ב-1992 כדי להתנדב בבארי, הבטיח לעשות לאמילי את "חג המולד הכי טוב אי פעם", ולתת לה כמות כפולה של מתנות אחרי שהחמיצה את יום ההולדת שלה ב-17 בנובמבר, אז עוד שהתה בשבי.
הנד סיפר כי אחרי שאיבדה ממשקלה בשבי, התיאבון של אמילי חזר, ושהיא הופתעה מאוד לראות אותו כששוחררה שכן חשבה שנחטף בעצמו. הוא סיפר בנוסף שבתו לא הוחזקה במנהרות, אלא הועברה בין בתים. אמילי עצמה מכנה את המקומות בהם שהתה בשבי כ"הקופסה", והיא אמרה לאביה שלא הכו אותה.
הדבר הראשון שאמילי ביקשה אחרי שחזרה היה את הטלפון כדי שתוכל לצפות בקליפ של ביונסה, הזמרת האהובה עליה. הנד סיפר בריאיון כי אנשים שחולפים לידם ברחוב קוראים לבתו "גיבורה". למרות האסון הנורא שעברו הוא מעוניין לחזור לקיבוץ בארי, שאותו הוא מכנה "הדבר הכי קרוב לגן עדן".
פורסם לראשונה: 11:48, 24.12.23