532 ישראלים אובחנו מאז חצות (יום ג') כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-27 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.5%. נתון זה נמוך בהשוואה לימים האחרונים, שמושפע כנראה מבדיקות הסקר הרבות.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AFP)
כמו כן, בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 559 חולי קורונה, 306 מהם במצב קשה - הנתון הנמוך ביותר מאז סוף יולי. 135 חולים מחוברים למכונות הנשמה. חמישה בני אדם נפטרו היום ומספר קורבנות הנגיף במגפה הגיע ל-2,684 בני אדם.

בעקבות הפרסום הבוקר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" שלפיו משרד הבריאות מנסה למצוא דרך לחייב להתחסן כאשר החיסון לקורונה יגיע לארץ, הביע מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי תמיכה בחקיקה שתחייב מתן חיסון לאזרחים מפני נגיף הקורונה. "בגלל המגפה הזו צריך למצוא דרך להכריח אנשים להתחסן, כי מחר אוכל לבוא ולהגיד שאדם שמדמם למוות ולא מרשה לנו לטפל בו - אסור לנו לטפל בו. זהו חוק הזכויות החולה", אמר פרופ' לוי.

הבוקר אישרה ועדת החוקה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) להכרזה על אזורי תיירות ירוקים. "נאפשר למקומות שמייצרים 50% מהתיירות בישראל להיפתח, ונמשיך לריב עם הממשלה על השאר", אמר יוזם החוק. בדיון התעורר ויכוח על פתיחת עסקים נוספים מלבד המלונות באזורי התיירות. שר המשפטים אבי ניסנקורן העריך הערב שניתן להשלים את הליכי החקיקה כבר מחר.
מאז שנפתחו חנויות הרחוב ברחבי הארץ ביום ראשון, חילקה המשטרה 217 דו"חות בגין הפרות שונות. מקבלי הקנסות הם לא רק עסקים שלא היו רשאים לפתוח את דלתותיהם, אלא גם בתי עסק שחזרו לפעילות על פי חוק – אך לא הקפידו על הנחיות משרד הבריאות כמו שמירת מרחק ועטיית מסכות, או שהכניסו מספר לקוחות גדול מהמותר.
פורסם לראשונה: 19:16, 10.11.20