1 צפייה בגלריה
אכיפה של הנחיות הסגר ברחבי הארץ
אכיפה של הנחיות הסגר ברחבי הארץ
אכיפה בימי הקורונה. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
מאז שחנויות הרחוב נפתחו ברחבי הארץ ביום ראשון, המשטרה חילקה 217 דו"חות בגין הפרות שונות. מקבלי הקנסות הם לא רק עסקים שלא היו רשאים לפתוח את דלתותיהם, אלא גם בתי עסק שחזרו לפעילות על פי חוק - אך לא הקפידו על הנחיות משרד הבריאות כמו שמירת מרחק ועטיית מסכות, או שהכניסו מספר לקוחות גדול מהמותר.
"בימים האחרונים אנחנו מזהים עלייה בכמות הפרות הגבלות המסחר בבתי עסק ברחבי הארץ", אמר ל-ynet גורם במשטרה, "ניתן לראות את זה גם בנפח האכיפה לעומת השבוע שעבר. אנחנו עדיין מקפידים לבצע פעילות הסברה איפה שצריך, להזהיר איפה שצריך וגם לתת דו"ח איפה שצריך". לשם השוואה, בימים ראשון ושני בשבוע שעבר ניתנו 165 דו"חות בגין הפרות דומות.
אתמול ערכו השוטרים ביקורת ב-2,793 בתי עסק. בנוסף ל-217 דו"חות שחולקו, ניתנו עוד 188 אזהרות. ב-92 עסקים דיללו הכוחות את כמות האנשים שהיו במקום אחד, וארבעה בתי עסק נסגרו לכמה ימים בתום שימועים בגין הפרות.
המשטרה גם ביקרה בבתים שבהם שוהים חולי קורונה כדי לוודא את הימצאותם בבידוד, והגיעה ל-2,248 מאומתים ברחבי הארץ. בנוסף, 1,573 דו"חות נרשמו לאזרחים בגין אי-עטיית מסכה. בהודעת משטרת ישראל שציינה את הנתונים הללו נמסר כי "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות, שכן אי-קיומן משבש את המאמץ".