פחות מ-400 תושבים התגוררו בקיבוץ ניר עוז עד לפני שמונה ימים. יותר מ-100 מהם נרצחו או נחטפו על ידי חמאס, בטבח ביום הפתיחה של המלחמה.
המספרים הקשים מתגלים, ומהם עולה כי לא פחות מ-80 חברי קיבוץ ניר עוז מוגדרים נעדרים. יותר מ-25 נרצחו בטבח בשבת שעברה.
3 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
מפנים גופה בכפר עזה. טבח מפלצתי
(צילום: JACK GUEZ / AFP)

בכפר עזה, שם התגוררו פחות מ-800 איש לפני 7 באוקטובר, נרצחו לפחות 52 בני אדם. 13 עדיין נעדרים ושבעה נחטפו לרצועת עזה. שישה נוספים נפצעו. גם במקרה זה המספרים אינם סופיים.
כשברקע נמשך הליך זיהוי המוני הגופות ממתקפת הטרור המפלצתית של חמאס, בצה"ל הודיעו הבוקר כי חיסלו את בילל אל-קדרה, מפקד כוח "נוחבה" בגדוד דרום חאן יונס של חמאס - שהיה אחראי על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז.
אל-קדרה חוסל על ידי מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, יממה אחרי שצה"ל הודיע על חיסול מפקד נוסף בחמאס שהשתתף במתקפת הטרור, שבה נרצחו כ-1,000 אזרחים - בהם גם תינוקות, ילדים, נשים וקשישים. עוד מאות חיילים נפלו, ומספר הנופלים והנרצחים במלחמה שנפתחה מאז עומד כעת על לפחות 1,300. כ-150 אזרחים וחיילים נחטפו, אך ייתכן שהמספר גבוה יותר.
3 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
החורבן בכפר עזה
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
3 צפייה בגלריה
בתים שנשרפו על ידי מחבלים בקיבוץ ניר עוז
בתים שנשרפו על ידי מחבלים בקיבוץ ניר עוז
בתים שנשרפו על ידי המחבלים בקיבוץ ניר עוז
בימים האחרונים התפרסמו שלל עדויות מהטבח הנורא שהתרחש בישובי העוטף, בכלל זאת גם בניר עוז ובכפר עזה. כפר עזה היה הקיבוץ הראשון שצה"ל אפשר בשבוע שעבר לכלי תקשורת בינלאומיים לתעד בו את הזוועות ואת ההרס הרב שהותירו אחריהם המחבלים, והוא הפך לפיכך לאחד מסמלי מתקפת הטרור בעולם כולו. ברחבי תבל דיווחו בהרחבה על העדויות ולפיהן בכפר עזה נמצאו תינוקות שנרצחו, ושראשיהם של חלקם אף נערפו.
גם מקיבוץ ניר עוז התפרסמו שלל עדויות על הזוועה, ואחת מהן הייתה של מור ביידר, שסיפרה על הרצח האכזרי של סבתה שהתגוררה כל חייה בקיבוץ: המחבל רצח את סבתה בתוך ביתה, ואז צילם את גופתה עם הטלפון שלה ופרסם את התמונה בעמוד הפייסבוק שלה. "ככה גילינו", העידה הנכדה אחרי הטבח, "זה לא נתפס, הלב שלי מרוסק לרסיסים". על פי העדויות מניר עוז, המחבלים שרפו שם בתים כדי לגרום לתושבים לצאת החוצה - ואז ירו בהם או חטפו אותם.