2 צפייה בגלריה
מכתב מקצין אג''מ במשטרה על משבר כח האדם
מכתב מקצין אג''מ במשטרה על משבר כח האדם
ההודעה שהפיצו במשטרה
משבר כוח האדם במשטרה ממשיך להחריף, וכעת יש לכך השלכה נוספת: במשטרה החליטו עקב המחסור ההולך וגדל בשוטרים לבטל את מדידת הזמן שלוקח לכוחות להגיע לשטח בעקבות דיווח שקיבלו. בהודעה שהפיץ היום (שלישי) אגף המבצעים והשיטור למפקדי תחנות המשטרה נכתב: "בשל המחסור הכבד בכוח אדם ונוכח העומס המוטל על כתפי הסיירים בתחנות, יש לחדול מלמדוד זמני הגעה".
במשטרה הדגישו כי באירועים שבהם קיימת סכנת חיים תימשך מדידת הזמנים. "לא מדובר באירועי קיצון של הצלת חיים ברורה ומיידית", נכתב בהודעה למפקדי התחנות. באגף השיטור והמבצעים טוענים כי המדידות שנערכות בחלק מהיחידות הוסיפו אלמנטים של לחץ נפשי ושחיקה שעלותם לדבריהם עולה לאין ערוך על התועלת שבהם.

קצין בכיר במשטרה אמר בשיחה עם ynet כי כיום חסרים 625 סיירים במשטרה, והמהלך נועד למניעת המשך שחיקת השוטרים בשטח. "נמשיך להגיע במהירות לאירועים מצילי חיים או כאלה שעולה מהם חשד קל לאירוע שעלול לסכן את שלום הציבור. בזה לא יהיה שום שינוי", הבהיר.
מנתונים שנחשפו ב-ynet, שוטרי סיור מתחילים משתכרים ב-6,700 שקל נטו בלבד. מוקדם יותר היום התייחס המפכ"ל קובי שבתאי לשכר השוטרים ואמר בדיון של ועדת הפנים כי "אנחנו מתקרבים למצב שבו באירוע חירום של רצח או אונס, לא רק שלא נוכל להגיע תוך דקות - ייתכן שלא נוכל להגיע בכלל. יש פה זעקה". לדבריו, "לא באנו לבקש תוספות ומותרות ולא באנו לבכות כאן - העיקרון הוא טובת מדינת ישראל. מתחנו את משטרת ישראל עד קצה גבול היכולת, והמחיר הוא שחיקה. יש קשר ישיר בין תנאי השירות של השוטרים לביטחון האישי של האזרחים".
2 צפייה בגלריה
תלושי שכר של שלושה שוטרי סיור מתחילים
תלושי שכר של שלושה שוטרי סיור מתחילים
תלוש שכר של שוטר סיור מתחיל
באוצר לא התרגשו מדבריו של שבתאי, ואמרו: "אנחנו שומרים על צנעת הפרט של השוטרים, ולכן לא הגענו עם התלוש של המפכ"ל, בכירי המשטרה ועוד שוטרים ותיקים. ממוצע השכר עומד על כ-19,000 שקלים". שבתאי פנה לאמיר רשף, סגן הממונה על התקציבים במשרד, והשיב בכעס: "תפסיק לנפנף לי עם הממוצעים, אתה מעוות את התמונה". רשף ענה בתגובה: "השכר שלכם רק גדל ולא נשחק, אתה מעוות", והוסיף כי "השכר במשטרה גבוה ביחס לשכר הממוצע במשק, גם בהשוואה למדינות בעלות שכר ממוצע דומה בעולם".
יו"ר הוועדה מירב בן ארי התייחסה לדברים, ואמרה כי "לא השכלנו כמדינה לתגמל את השוטרים בהתאם. לצערי היינו רגע לפני פריצת דרך בתקציב המדינה, אך בשל התפזרות הכנסת המהלך נעצר". לדבריה, "עם זאת, לא אמרנו נואש. אנחנו ממשיכים לחפש את הפתרונות שיסייעו להעלאת שכר השוטרים בדרכים שונות".