אביה אנטמן ניצל אתמול בנס מפיגוע הירי בשומרון שבו נרצח חברו יהודה דימנטמן ז"ל. אבל זו לא הפעם הראשונה שלאנטמן משחק המזל - בחודש מאי השנה ניצל מפיגוע ומלינץ' בעת שהגיע עם חברתו דאז ואשתו היום שחר, לירושלים להציע לה נישואים. בעבר הוא גם ספג יידויי אבנים על רכב שבו נסע. אתמול בלילה בבית החולים מאיר לשם פונה לאחר שנפצע קל, הוא ואשתו סיפרו על מה שעובר עליהם.
"היה לחץ, אמרו לי שהוא בסדר, אבל הפעם זה כבר לא היה כל כך אמין", סיפרה היום שחר על הרגע בו קיבלה אתמול את הבשורה על הפציעה של אביה. "כאילו, ממש דז'ה-וו של אותה שיחה מלפני כמה חודשים, שהוא אומר לי 'אני בסדר, אני בסדר', ובפועל הכל לא היה בסדר ואפשר היה לשמוע את זה גם מהקול. פעם שעברה הייתי יותר רגועה כי הייתי שם. הפעם זה היה מלחיץ יותר, הייתה הרגשה מאוד קשה של חוסר ביטחון".
2 צפייה בגלריה
אביה אנטמן
אביה אנטמן
אביה אנטמן בבית החולים
(צילום: נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
יוני ויעקב אנטמן
יוני ויעקב אנטמן
(צילום: יובל חן)

שחר סיפרה על הפיגוע וניסיון הלינץ' שעברו השניים בחודש מאי האחרון, כשהיו ברכבם בדרכם לירושלים שם התכוון אביה להציע נישואים לבחירת לבו. "זרקו עלינו אבנים במזרח ירושלים ואביה יצא מהאוטו ונדקר, תקפו אותו", סיפרה שחר. "היה לו חור בריאה והוא היה מאושפז שבוע, אחר כך גם בהתאוששות. אני ברוך השם יצאתי בלי פגע אבל התחושה הייתה קשה".
על מה שקרה אתמול אומרת שחר ש"מה שאולי הכי כואב זה שזה לא חד פעמי, זה אירועים שחוזרים על עצמם, ורק לפני כמה שבועות. אני מקווה שמחר, כשהמצלמות כבר לא יהיו, מישהו יעשה משהו, לא יודעת מה".

"מדברים על אלימות המתנחלים", אמרה שחר בכאב כשהיא רומזת אולי לציוץ השבוע בטוויטר של השר לביטחון פנים עמר בר-לב. "אני יודעת שבסופו של דבר אנחנו בני אדם שרוצים לחיות בביטחון בארץ היחידה שלנו, אנחנו ראויים לזה, זה מגיע לנו, לא מגיעות לנו הסיטואציות האלה, לא מגיע לאף אחד מאתנו. אנחנו אנשים טובים שמוסרים את הנפש על הארץ שלנו".
אביה מספר שהוא עבר לא רק את שני הפיגועים ויצא מהם בשלום, אלה גם מספר על ידויי אבנים על רכבים שבהם נסע וגם מהם ניצל בנס. "אני מרגיש שיש מי שמאוד רוצה שאני אחיה. אחרי פעמיים שהייתי ממש קרוב למות".
כוחות הביטחון עצרו הלילה כמה פלסטינים באזור הפיגוע, כחלק מהמצוד שמתנהל אחר המחבלים. בנוסף לעצורים, כוחות הביטחון החרימו גם חומרים ממצלמות אבטחה בכפרים שבאזור, כחלק מהפעולות הראשונות שמתבצעות בכל מצוד מסוג זה. מאות לוחמים מגדודי 890 של הצנחנים, גדודי הסיור של גולני וכל יחידת דובדבן, כולל אנשי המילואים שלה, הוקפצו לאוגדת איו"ש בעקבות הפיגוע. הם ייפרסו במוקדי פעילות ליד רמאללה ובגזרות שכם וג'נין. לצד המצוד אחר המחבלים, בצה"ל ינסו למנוע פיגוע השראה נוספים בימים הקרובים - ולכן תורחב הפעילות הצבאית בצירים סביב היישובים.
הפיגוע התרחש אמש בסביבות השעה 19:30, סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון. דימנטמן, תושב שבי שומרון, נורה בשעה שנסע ברכב סמוך למאחז יחד עם עוד שלושה צעירים ברכב, ביניהם אנטמן. מותו של דימנטמן בן ה-25 נקבע בדרך לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הרכב שבו נסעו הצעירים ספג לפחות 16 קליעים.