מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו אחר הצהריים (רביעי) תקיפה ממוקדת של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה הושמדו כמה תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים של חיזבאללה. התקיפה מגיעה על רקע עשרות שיגורי רקטות מלבנון לעבר אזור הגליל במהלך היום.
הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב ואישור תכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים. הלוי אמר: "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בביטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאוד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשיך. לא נחזיר את התושבים ללא ביטחון ותחושת ביטחון".
דובר צה"ל ציין כי במהלך השעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח. בתגובה לכך, תקפו כוחות צה"ל את מקורות הירי ומרחבים נוספים בלבנון. כבר משעות הבוקר הופעלו אזעקות ברחבי גבול הצפון, כולל בראש הנקרה, קריית שמונה, תל חי ומרגליות. בשעות הערב פרסם חיזבאללה לקיחת אחריות - בפעם השישית היום - על "ירי 30 רקטות לקריית שמונה".
במסגרת אזעקות שהופעלו אחר הצהריים בקריית שמונה נשמעו פיצוצים עזים בעיר. במד"א עדכנו כי קיבלו דיווח על שלושה נפגעי חרדה, והמשטרה מסרה כי היא מטפלת בכמה זירות נפילה של פרטי רקטה באזור העיר. לפי המשטרה אין נפגעים כתוצאה מהנפילות. בינתיים, חבלנים סורקים אחר שרידים נוספים כדי להסיר סיכון נוסף לציבור. בכבאות והצלה הוסיפו כי כתוצאה מאחת מהפגיעות אירעה דליפת גז במבנה. לוחמי אש הוזעקו למקום, וכן למוקדים נוספים בעיר. במקביל, דובר צה"ל עדכן כי שלושה כלי טיס עוינים של חיזבאללה חצו את שטח לבנון והתפוצצו בהר דב.
לאחר המטח לקריית שמונה מסרה העירייה כי "בשלב זה ידוע על 11 שיגורים, מהם לפחות ארבע נפילות בתוך העיר ושלושה יירוטים. נגרם נזק לרכוש, לרכבים ולתשתיות. לא דווח בשלב זה על נפגעים בגוף. אנו ממשיכים לסייר בעיר".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
פגיעה בבית בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
פגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
במהלך היום ערך שר החוץ אלי כהן סיור עם שגרירים זרים בגבול הצפון, במטרה להציג בפניהם את האיום שמהווה חיזבאללה על אזרחי מדינת ישראל. השר כהן אמר לשגרירים כי קיימות שתי אופציות להשבת הביטחון לגבול הצפון: אופציה מדינית הכוללת את יישום החלטת מועצת הביטחון 1701 משנת 2006 ונסיגה של ארגון הטרור לצפון נהר הליטני, או אופציה צבאית שבה ישראל תפעל להרחקת מחבלי חיזבאללה מהגבול.
במהלך הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון כי צה"ל תקף בית בבינת ג'בייל שבדרום המדינה, וכי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה הזו. שעות לאחר מכן הודיע חיזבאללה על הרוג נוסף בשורותיו - עלי אחמד בזי, תושב בנת ג'בייל שבדרום לבנון. זהו הפעיל ה-129 מפרוץ המלחמה שעל מותו מודיע הארגון. במערכת הביטחון מעריכים כי המספר האמיתי גבוה יותר.
3 צפייה בגלריה
יירוטים בצפון
יירוטים בצפון
יירוטים נוספים בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)

בשעות הלילה שלח ארגון "לובי 1701", המייצג 60 אלף תושבי הצפון שפונו מבתיהם, מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שבו דרישה לאפשר לישראל להבטיח את חזרתם הביתה של התושבים המפונים, אם במהלך דיפלומטי או אם במהלך צבאי.
"המדיניות הדיפלומטית שלכם במזרח התיכון הופכת אותנו לפליטים בארצנו", האשימו בלובי הצפוני, והוסיפו כי הם "מצפים לתמיכה מלאה במהלך צבאי כדי שנוכל לחזור אל ביתנו". פנייתם מגיעה על רקע הדיווחים כי ממשל ביידן מונע מהלך צבאי-ישראלי בגבול הצפוני, ובמקביל מקדם מאמצים דיפלומטיים לגיבוש פתרון מדיני שאינו כולל את הסגת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני. בלובי מקיימים מגעים בוושינגטון ובניו יורק, בתקווה לקבלת מענה מהאמריקנים.
במכתבם לבכירי הממשל והביטחון בוושינגטון ציינו התושבים כי "כולנו ראינו את תוצאות הטבח של 7 באוקטובר, ואנו מבינים כי אירוע כזה בגבול הצפוני הוא רק עניין של זמן מבחינת חיזבאללה, צבא הטרור הגדול בעולם".
בתיעוד שמופיע בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותו - פנו אלינו במייל האדום.
פורסם לראשונה: 17:29, 27.12.23