5 צפייה בגלריה
 הרצי הלוי
 הרצי הלוי
(צילום: שלו שלום, נדב אבס )
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף בצהריים (שני) דברים נגד הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שבהם נכתב כי הוא "ייזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". הדברים החריפים הגיעו יממה לאחר דיון כשירות הצבא הנרחב בקריה, בהשתתפות נתניהו, הרמטכ"ל ושר הביטחון יואב גלנט - שגינה את דבריו של נתניהו הבן ואמר כי ‏"עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ"ל הלוי מוביל את צה"ל".
בפוסט שפורסם על ידי איש הליכוד ארז תדמור, הואשם הלוי בכך שהוא "עומד מנגד", זכר לדברים שאמר לראש הממשלה נתניהו בשיחה הקשה אחרי פגישת מפקד חיל האוויר עם הטייסים. "כבר חצי שנה שאתה עומד מנגד. חצי שנה שמשרדי פרסום ובריונים מתוקצבים היטב מסיתים ומדיחים לסרבנות ולאיומי סרבנות, ואתה רא"ל הרצי הלוי לא עשית דבר", נכתב בפוסט ששיתף נתניהו הבן. השיתוף נמחק מעמודי הרשתות החברתיות של נתניהו הבן לאחר כחצי שעה.
5 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו פרסם פוסט פייסבוק של ארז תדמור
יאיר נתניהו פרסם פוסט פייסבוק של ארז תדמור
הפוסט ששיתף נתניהו הבן, ומחק כעבור כחצי שעה
(מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
הפוסט ששיתף הבן, פחות מיממה לאחר דיון הכשירות בקריה
(צילום: עמית שאבי)
"לא רק שלא שפטת ולא הדחת אפילו אחד מהמארגנים והמסיתים, אלא שנכנעת להם והפכת לשגריר הסרבנים שדורש מהממשלה להיכנע להם. ככל שתהיה פגיעה בכשירות של יחידות מסוימות (וגם כעת רוב הכותרות בנושא הן ספינים ולוחמה פסיכולוגית), האחריות לכך אינה מוטלת על כתפי הממשלה שאינה מוכנה להיכנע לאיומים ולניסיון פשיסטי של קומץ אנשי צבא להכניע ממשלה נבחרת. האחריות לכך מוטלת על כתפי הסרבנים, המאיימים והמסיתים וגם על כתפיך שלך רב אלוף הלוי".
בפוסט ששיתף נתניהו נכתב עוד כי "הרמטכ"ל ששינה ב-180 מעלות את מדיניות אפס הסובלנות שהיתה נהוגה בצה"ל כלפי סרבנות מאז ומעולם. הרמטכ"ל שהחליט שצה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח. וכעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, מנסה לגלגל את האחריות לממשלה".
5 צפייה בגלריה
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
שוב נאלץ לצאת להגנת הרמטכ"ל, הפעם לאחר מתקפת נתניהו הבן
(צילום: אלעד מלכה)
גלנט כאמור גינה את הדברים ששיתף נתניהו הבן, לאחר שמחק אותו. בציוץ בטוויטר כתב: "הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה"ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם". ראש הממשלה מצידו טרם התייחס לדברים החריפים ששיתף בנו, אך בסרטון שפרסם בהקשר של הודעת סוכנות הדירוג פיץ' ציין בסוף הדברים כי "יש לנו לא רק כלכלה חזקה, יש לנו גם צבא חזק. בל יטעו בנו אויבנו - אנחנו נדאג שהצבא גם יישאר חזק מאוד".

"נתניהו מנסה לברוח מאחריות"

כבר אמש, לאחר דיון הכשירות, התרעמו באופוזיציה על כך שבהודעה שיצאה מטעם לשכת ראש הממשלה, נתניהו מנסה לגלגל אחריות על הרמטכ"ל. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר", נמסר בהודעה הרשמית. ראש האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב על כך ואמר כי "ההודעה של ראש הממשלה נתניהו היא ניסיון מביש ופחדני לברוח מאחריות ולהפיל את האשמה על הצבא ומפקדיו".
5 צפייה בגלריה
  בני גנץ, יאיר לפיד
  בני גנץ, יאיר לפיד
"ניסיון מביש ופחדני לברוח מאחריות". באופוזיציה התרעמו על הודעת לשכת רה"מ
(צילום: יואב דודקביץ')
לדבריו, "הפגיעה בכשירות צה״ל היא תוצר ישיר של דבר אחד - המהפכה המשטרית ההרסנית שמובילה ממשלת נתניהו. אם כשירות צה"ל והמוכנות למלחמה חשובה לממשלה, כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא לגנוז את החקיקה שמפרקת מבפנים את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת צה"ל". דברים דומים פרסם גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
"נתניהו, מה שפוגע בכשירות הצבא ובהרתעה זה לא 'התדרוכים'. הם רק תוצאה של ההפיכה המשטרית שאתה וחבריך הקיצוניים מבקשים לקדם, של המתקפות מצד חברי הקואליציה שלך נגד חיילי צה"ל ומפקדיו, של השיסוי והפילוג, ושל הסרבנות שלך לעצור ולהקשיב לציבור גדול כל כך שמדבר אליך כבר שבעה חודשים", מסר.
חבר הכנסת חילי טרופר, ממפלגתו של גנץ, התייחס לפוסט ששיתף נתניהו הבן ואמר כי "האמת, שנדמה שכל הגבולות כבר נחצים. מבחינת ראש הממשלה וסביבתו, רמטכ"ל צה"ל רב אלוף הרצי הלוי הפך להיות מטרה להתקפות. אתמול הם תדרכו שראש הממשלה צעק עליו, היום סביבתו הקרובה ביותר מאשימה אותו בכישלון ובמשבר בצה"ל". טרופר הבהיר: "ובכן, מדובר בפטריוט ישראלי שמקריב את מיטב שנותיו למען הגנה על מדינת ישראל, תוך סיכון חייו ואין סוף מחירים אישיים".
"המינימום הוא, שהנהגת ישראל תיתן לו גב. כמה עצוב ששוב ושוב יש בקואליציה ובסביבתה מי שמפנים לו גב. רב אלוף הרצי הלוי הוא גיבור ישראלי. מוטב, שראש הממשלה וחברי הקואליציה יתעסקו בלאחות את השברים בתוכנו פנימה, יגבו את הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל ויאפשרו להם להמשיך להגן על חיינו ולהילחם באויבים שבחוץ".