בלי לומר מילה על סוגיית התקציב, וללא אף תגובה לדברי ראש הממשלה החליפי בני גנץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (יום ב') בישיבת סיעת הליכוד להפגנות נגדו ברחבי הארץ, ואמר כי "אלו ההפגנות הכי מאורגנות שראיתי".
בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה כי הוא מתעקש לשבת עם מסכה ולדבר עימה, כדי למנוע הדבקות. "בגל השני אנחנו מצליחים להוריד את התחלואה, זו האינדיקציה", הוא קבע. "אחר כך נעבור לשגרת הקורונה המקלה, שתלויה בהשגת משמעת ציבורית ובטכנולוגיה שאנחנו מפתחים - הבאת בדיקות בזק שישנו את כל התמונה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו עם מסכה בישיבת הסיעה
(צילום: ערוץ כנסת)
ראש הממשלה הוסיף כי הוא פועל להבאת החיסון לקורונה, וכלשונו, "מפעיל קשרים מיוחדים". "יש תור, והוא נקבע על-פי גודל המדינה", הוסיף נתניהו. "אנחנו רוצים להביא את החיסונים האלה לארץ, ואנחנו לא מדינה גדולה. אנחנו מדינה קטנה ולא נמצאים בקדמת התור. אני די אופטימי. לפני חודשיים לא הייתי אומר את זה".
עוד אמר על המאבק בהתפשטות הנגיף כי "אנחנו נוקטים בצעדים הנכונים. אני מקווה שכולם ילמדו את הלקח, לפחות בקואליציה. אחד היתרונות שהיה לנו בסגר הראשון היה שהיינו מלוכדים. גם בממשלה וגם בציבור".
2 צפייה בגלריה
גנץ מנדלבליט וניסנקורן
גנץ מנדלבליט וניסנקורן
"מקווה שילמדו את הלקח". נתניהו עקץ את ניסנקורן וגנץ
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה התייחס בדבריו גם להסכם השלום עם איחוד האמירויות, שאושר הבוקר בממשלה: "זה הסכם שלום אדיר. הוא יעבור לכנסת ביום חמישי. המרכיב הכלכלי גדול בו. משלחות הולכות הלוך חזור".
ביומיים האחרונים עלה מפלס הלחץ בין הליכוד לכחול לבן סביב הסוגיה הבוערת של הממשלה - הצורך הדחוף באישור התקציב לשנים 2021-2020. בעוד שבכחול לבן מתעקשים לאשר את תקציבי המדינה בשל לוח הזמנים הצפוף והעובדה ששנת 2020 עומדת להסתיים, בליכוד מסרבים ודורשים להפריד את האישור לשתי הצבעות שונות.
לפי ההערכות, בליכוד מסרבים לאחד את ההצבעות כדי לאפשר לנתניהו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות על רקע אי-הסכמות בתקציב בשתי נקודות יציאה אפשריות. הראשונה בדצמבר והשנייה במרץ. אישור שני התקציבים יחדיו, שאמור גם להבטיח את יציבות המערכת, נדחה על ידי הליכוד וכרגע הצדדים מתבצרים בעמדותיהם.

מוקדם יותר אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד-תל"ם כי הוא יניח הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי עם פתיחת הכנס. "מי שלא יצביע בעד ההצעה הזו, הוא פחדן", קבע יו"ר האופוזיציה. "מצטער. אין לי מילה רכה יותר. הממשלה הזו לא כשירה להוביל את המשבר. ראש הממשלה הזה נכשל בניהול המשבר".

גנץ: מי שינסה להעמיד טובתו לפני המדינה ימצא אותנו מולו

מוקדם יותר אמר שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ כי "אנחנו והליכוד לא מאמינים בכל אותו סט ערכים וסדר העדיפויות שלנו רחוק מלהיות דומה. נכנסנו לממשלת החירום כי יש כאן מדינה אחת, עם אחד ומחויבות אחת – לאזרחי המדינה. לעולם לא אעדיף את טובתי האישית על טובת המדינה. לא ניאבק על האינטרסים שלנו אם יבואו על חשבון טובת המדינה, ומי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה – ימצא אותנו מולו".

גנץ הוסיף: "עד לרגע זה עשינו ככל שיכולנו כדי לאפשר לממשלה הזו לתפקד ולשים את טובת המדינה בראש סדר העדיפויות. קראו לנו בוגדים והבלגנו. קראו לנו חלשים והבלגנו. אמרו על מיליון וחצי של מצביעים שלנו שהם סכנה למדינה והבלגנו, אבל הפרק הזה תם ונשלם. לא תהיה יותר הבלגה או שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו, ולא מול פגיעה בכל ציבור שהוא".

על סוגיית משבר התקציב אמר ראש הממשלה החליפי: "הקווים האדומים ברורים. התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה. זה לא עניין פוליטי או אישי. מדובר במצב חירום לאומי שמחייב את העברת התקציב. אני מודאג מהתפרקות המערכת המקצועית במשרד האוצר ומהאמירות הקשות והניסיונות לכפות אג'נדה אישית ופוליטית על הדרגים המקצועיים. נראה לכם שאני אתן למישהו למנוע מהמדינה הזו להתנהל?".
הוא התייחס גם למשבר הקורונה ואמר כי "אני אדרוש מחר את החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל לעבודה מיידית וגם את פתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא. בהינתן שירידת התחלואה תימשך, אני אדרוש מחר גם את סיומו של מצב החירום המיוחד. מי שירצה להפגין יצטרך לעשות זאת בכפוף להוראות המקצועיות, אך בכל עת ובכל מקום".