5 צפייה בגלריה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
החוזה שנחתם בין ילנה וולקוב לעורך הדין בסרגליק
"הפרסומים מעלים חשש לקיומו של עושק". כך ציין עורך הדין דניאל חקלאי, מתמחה בפלילים, לאחר בחינת סעיפי החוזה שנחתם בין אלמנתו של יורי וולקוב לעורך הדין אייל בסרגליק, שבמסגרתו גבה ממנה 585 אלף שקל (כולל מע"מ) עבור ייצוגה בהליך הפלילי - בזמן שהייתה שרויה בהלם ובאבל. בסרגליק, שטוען כי הביקורת הופנתה נגדו בשל החלטתו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, דאג לציין בסעיף מספר 7 בחוזה: "כל עלויות צילום חומר החקירה הן על חשבוני בלבד".
עו"ד חקלאי, שבדק כאמור את החוזה ומצא בו כמה נקודות בעייתיות, ציין בהתייחסו לסעיף מספר 1: "מאחר שמדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית עצומה, מאחר שהפרסומים מעלים חשש לקיומו של עושק ומאחר שאתה מבקש להתמודד לתפקיד יושב ראש לשכת עורכי הדין, עליך לפרט מהי אותה 'עבודה מאומצת' שביצעת כדי לשכנע את פרקליטות מחוז תל אביב להגיש כתב אישום בגין רצח ולא בגין המתה בקלות דעת".
5 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
(צילום: אביגיל עוזי, יריב כץ)
על סעיף מספר 2 אמר עו"ד חקלאי כי "לוח הזמנים מלמד שבבוקר שלאחר חתימת הסכם שכר הטרחה, הוגשה הצהרת תובע בדבר כוונה להעמיד לדין את החשוד דאז (והנאשם דהיום) בגין רצח".
בנוגע לסעיף מספר 3 בחוזה, ציין עו"ד חקלאי כי "כתב האישום בגין רצח אכן הוגש ארבעה ימים לאחר מכן בבית המשפט המחוזי בתל אביב", ועל סעיף מספר 4 אמר כי "פרקליטות המדינה טוענת שהקשר היחיד בינך ובין הפרקליטה המופקדת על כתב האישום הסתכם בכך שהיא עדכנה אותך כעורך דינה של המשפחה, בערב שלפני הגשת כתב האישום, כי למחרת יוגש כתב אישום בגין רצח".
5 צפייה בגלריה
עו"ד דניאל חקלאי
עו"ד דניאל חקלאי
עו"ד דניאל חקלאי
(צילום: גיל נחושתן)
לדבריו, בהתייחסו לסעיף מספר 5: "ברור ששלחת מכתב למכון הלאומי לרפואה משפטית כדי לקבל עותק מדו"ח נתיחת הגופה, אך כידוע לך היטב - לא ניתן לקבל דו"ח זה (בשלב הנוכחי), אלא אם אתה נציג הפרקליטות או סנגורו של הנאשם. כלומר - מדובר לכאורה בפעולה חסרת תוחלת שבוודאי לא העלתה דבר או הורידה דבר בסוגיית הכרעת פרקליטות המחוז לגבי מה יהיה סעיף העבירה במסגרת כתב האישום".
עו"ד חקלאי ציין בקשר לסעיף מספר 6: "האם תוכל לפרט מהי העבודה המאומצת מטעמך שהולידה את שינוי סעיף האישום המתוכנן מהמתה בקלות דעת לרצח?", והוסיף לגבי סעיף מספר 7: "האם תוכל להציג לפנינו תכתובות או תיעודי פעולות שביצעת, המלמדים על כך שפרקליטות המחוז אכן התכוונה להגיש כתב אישום בגין המתה בקלות דעת, ואך ורק בזכות פועלך המקצועי, הומר סעיף האישום המתוכנן לרצח?".
לבסוף, התייחס לסעיף מספר 8 בחוזה, ואמר כי "מאחר שהדברים בעלי חשיבות ציבורית מובהקת, מאחר שהעובדות שפורסמו מעלות חשש לקיומו של עושק מובהק ומאחר שאתה מבקש להתמודד לתפקיד ציבורי חשוב מאין כמוהו - עליך להציג את מכלול התכתובות ותיעוד הפעולות לפני הציבור בכלל, ולפני עורכי הדין שאמורים לבחור מי יהיה ראש לשכת עורכי הדין הבא בפרט".
5 צפייה בגלריה
יורי, ילנה ודריה וולקוב
יורי, ילנה ודריה וולקוב
"איפה הלב של עורך הדין?". דריה וולקוב
(צילום: אריק מרמור)
בתוך כך, דריה וולקוב, בתו של יורי, אמרה כי "בחודשים האחרונים אנחנו חווים רכבת הרים. לצד הרע ראינו גם את הטוב, ואז שוב הגיע הרע. אבי נרצח על-ידי בן עוולה במעבר חציה בחולון, ללא שום סיבה. לצד השכול והאובדן הקשה, ראינו את עם ישראל מחבק אותי ואת משפחתי. ראינו את עם הסגולה נרתם לסייע לנו בקבורת אבי, מגיע בהמוניו לשבעה ומגייס מאות אלפי שקלים כדי לסייע לנו כמשפחה שאיבדה את אהובה ואת המפרנס העיקרי שלה".
לדבריה, "לצערי היו אלה כוחות האופל ששוב השתלטו. עורך דין ממולח שכנע אותנו שאם לא ניקח את הסיוע שלו, הרוצח יקבל עונש קל. מתוך בהלה ותמימות חתמנו על מסמכים ושילמנו סכום של 580 אלף שקל לשירות שאנחנו בכלל לא צריכים, ואין לו שום יכולת לסייע לנו. כשהבנו שנפלנו, ביקשנו את כספינו בחזרה. לצערנו נראה שנצטרך לנהל מאבק משפטי מול אותו עורך דין. תורת עם ישראל אומרת 'כל אלמנה ויתום לא תענון', חל איסור לצער אלמנות ויתומים. ואני שואלת שאלה פשוטה - למה לפגוע בנו שוב? איפה הלב של אותו עורך דין? אני מבקשת ממנו - תחזיר לנו את הכסף במלואו".
5 צפייה בגלריה
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
מוקדם יותר הודיע עורך הדין אייל בסרגליק כי הוא מחזיר 468 אלף שקל לאלמנתו של יורי וולקוב. כאמור, לטענתו, הסיבה לפרסומים שהפנו ביקורת נגדו היא החלטתו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. לדבריו, 117 אלף השקלים שנותרו אצלו הם שכר עבור עבודתו עד כה - שלפי הפרקליטות הסתכמה במסירת "מידע טכני על מועד קיום דיונים", ובעדכונו לפני הגשת כתב האישום.
בתגובה, אמרו עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, המייצגים את משפחת וולקוב: "כרגע למדנו מהתקשורת שעורך הדין אייל בסרגליק מתכוון להחזיר למשפחת הנרצח ולאלמנתו סכום של 468 אלף שח ולהשאיר אצלו 117 אלף שקל. אנו מצפים ממנו להחזיר את מלוא הסכום ואנו נפעל בדרכים הקבועות בחוק להחזיר לאלמנה את מלוא הסכום".
(צילום: שמוליק דודפור)

אנה אולשינסקי, אחותה של האלמנה ילנה וולקוב, הוסיפה: "למה הוא לא מחזיר לנו את כל הכסף? גם 117 אלף שקל זה הרבה כסף. הוא חייב להחזיר את הכול - הוא לא עשה שום דבר בתיק. נקווה שיחזיר את שאר הכסף שהגיע מתרומות של אנשים. שמענו שטען שאנחנו לא בסדר, זה הזוי".
לפני כן התייחסה פרקליטות מחוז תל אביב לדברים, ומסרה כי "בסמוך לאחר רצח יורי וולקוב ז"ל, החלה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ללוות את חקירת האירוע. לאחר סיום החקירה, בחנה הפרקליטות את הממצאים וגיבשה כתב אישום. בסמוך להגשת כתב האישום נודע לפרקליטות כי עורך דין פרטי מייצג את משפחת המנוח. לפיכך, ערב הגשת האישום פנתה הפרקליטות מיוזמתה לעורך דין על מנת להודיע באמצעותו למשפחת המנוח כי כתב האישום יוגש למחרת היום. לאחר הגשת כתב האישום, הקשר עמו התמצה בעדכונו במידע טכני לגבי מועדי הדיונים".