כלי תקשורת איראניים דיווחו הלילה (יום ב') על פיצוצים שנשמעו בקרבת הכור הגרעיני בבושהר. תושבים בבושהר, שנמצאת כ-700 ק"מ מדרום לעיר הבירה טהרן, סיפרו שראו אור בוהק בשמיים.
גורם איראני אמר לאחר מכן לסוכנות הידיעות המקומית "פארס" שהפיצוצים באזור הכור בבושהר היו כתוצאה מתרגיל הגנה אווירית שביצעה איראן. "התרגיל נערך בסביבות 05:00 שעון מקומי, אחרי הכנה מלאה ובתיאום עם הכוחות המזוינים", אמר מוחמדטאקי איראני, סגן מושל בושהר.
2 צפייה בגלריה
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר
(צילום: AP)

זו הפעם השנייה החודש שבאיראן מדווחים על פיצוצים באזור אתרי גרעין. בתחילת החודש נשמע פיצוץ עז באזור מתקן הגרעין בנתנז. אשתקד היה באתר פיצוץ גדול, שמיוחס לישראל וגרם נזק רב.
איראן טענה שהסיבה לפיצוץ בתחילת החודש בנתנז היא "ניסוי במערכת הגנה אווירית שתיירט כל איום פוטנציאלי". הפיצוץ היה בזמן שבווינה התנהלו שיחות בין טהרן למעצמות על הצלת הסכם הגרעין. המו"מ נקלע לקשיים והופסק בסוף השבוע. מעצמות אירופה הביעו אכזבה רבה.
2 צפייה בגלריה
תמונה מ-8 ביולי 2020, אחרי הפיצוץ בנתנז
תמונה מ-8 ביולי 2020, אחרי הפיצוץ בנתנז
תצלום של אתר הגרעין בנתנז ב-8 ביולי 2020, אחרי הפיצוץ שמיוחס לישראל
(צילום: EPA)
הבוקר דווח באיראן שמשמרות המהפכה עורכות תרגיל צבאי גדול בדרום המדינה, שיימשך חמישה ימים. לפי הטלוויזיה הממלכתית בתרגיל משתתפים כוחות קרקעיים, אוויריים וימיים. הכוחות הימיים יערכו תרגילים במצר האסטרטגי הורמוז – שדרכו עובר כ-20% מהנפט הנסחר בעולם.
גולמאני רשיד, גנרל במשמרות המהפכה, איים היום על ישראל והזהיר שטהרן תענה לכל מתקפה ישראלית ב"תגובה מוחצת". רשיד אמר: "אם ישראל תבצע מתקפות נגד איראן, הכוחות המזוינים שלנו מיד יתקפו את כל המרכזים, הבסיסים, הנתיבים והמרחבים ששימשו לביצוע התקיפה. כל איום של המשטר הציוני על בסיסי הצבא והגרעין של איראן לא אפשרי בלי אור ירוק מארה"ב". איראן מאשימה את ישראל בביצוע כמה מתקפות במתקני הגרעין שלה ובהתנקשויות במדעני גרעין.