העיתון "טהרן טיימס" פרסם הבוקר (רביעי) כתבת שער, ובה איום ישיר על ישראל, על רקע האיומים שמשמיעים בכיריה על הכנות לתקיפה עצמאית באיראן. "התעצמות האיומים הצבאיים על איראן מרמזת כנראה על כך שהמשטר הציוני שכח שאנחנו מסוגלים להכות אותם מכל מקום", נכתב מתחת לכותרת השער: "רק צעד אחד שגוי". העיתון מצטט בפתח הדיווח את הפרסום ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet שלפיו התקיפה של הנשק הבלתי קונבנציונלי בסוריה היא "מסר ישיר" לאיראן.
בנוסף, פרסם העיתון את "מפת המטרות" האיראנית עם רשימת הישובים שנמצאים "על הכוונת". מידת האמינות של המפה האיראנית, יש לציין, מוטלת בספק. מפקד צבא איראן, מוחמד באגרי, צוטט כמי שאומר כי "איראן לעולם לא מזלזלת באיומי האויב", אך הוסיף: "למרות האמון שלנו במצב ההרתעה של המדינה, כוחותינו ערוכים לאיומים הקטנים ביותר בתחום האסטרטגי".
באגרי אף ציין כי הצבא נמצא ב"עירנות מרבית התואמת את מצבו של האויב. ברמה האסטרטגית אין בכוונתנו לפגוע באף אחד, אבל ברמה המבצעית והטקטית אנחנו מוכנים לתגובה נחרצת ולהתקפה מהירה".
העיתון, כאמור, מצטט את הפרסום ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי התקיפה של הנשק הבלתי קונבנציונלי בסוריה היא "מסר ישיר" לאיראן וכי "אחת הדרישות המרכזיות של ישראל מארה"ב היא הפסקה מוחלטת של תוכנית פיתוח וייצור הטילים הבליסטיים של איראן". באותה כתבה צוין כי צה"ל ביקש מהפנטגון להקדים קבלת שני מטוסי תדלוק חדשים מתוצרת בואינג שכבר הפכו מבצעיים - וסורב. ישראל ביצעה התקשרות לרכישת המטוסים שיחליפו את המטוסים הישנים, שנמצאים בשירות חיל האוויר כ-50 שנה. המטוסים החדשים חשובים למשימת התדלוק האווירי בטיסה ארוכת טווח של כ-1,000 קילומטרים לכיוון איראן.
יום קודם לכן כתב גם פרשננו הצבאי רון בן ישי כי התקיפה בסוריה מהווה מסר לטהרן שלפיו ישראל אוכפת קווים אדומים - כלומר, לא תסכים לנשק בלתי קונבנציונלי שיוכל לאיים על ישראל.

פרשננו יוסי יהושוע מציין כי"מפה המטרות" היא חלק ממלחמת תודעה בין ישראל לאיראן שמתנהלת בשבועות האחרונים. לטענת גורמים מערביים ישראל הדליפה את התקיפה בסוריה לפני חצי שנה כאיתות לאיראנים. איתות כי ישראל תפעל כנגד נשק בלתי קונבנציונלי, גם אם הפעולה רחוקה ומחייבת תדלוק אווירי.
הפרסום האיראני היה, לטענת גורמים בישראל, חובבני ולא מקצועי. המטרות שסומנו, חלקן לא נמצאות כלל על המפה וחלקן של ישובים כמו ג׳נין, שכם ורמאללה. מה עוד שהיכולות האיראניות, ללא חיזבאללה, מוגבלות עד מאוד.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "מתמודדים עם מציאות אחרת"

ב"גרדיאן" הבריטי צוטט סמנכ"ל משרד החוץ, יהושוע זרקא, שטען כי ישראל "הגיעה לשלב האחרון בנסיונות הדיפלומטים שלה" מול איראן. גורמים רשמיים ישראלים אמרו שהם מקווים שארה"ב ואירופה יסכימו להגיש הצעת חירום לדירקטוריון הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיה איראן מפרה את התחייבויותיה על פי אמנת הסכם הגרעין ב-2015.
הצעה כזו, תהיה תחילתו של תהליך רחב יותר כדי לנסות לאלץ את איראן לשנות את התנהגותה בסוגיית הגרעין. "אנחנו מתמודדים עם מציאות אחרת", אמר יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי. "2022 שונה כל כך משנת 2015, שיצטרכו להיות התאמות שייקחו בחשבון את המציאות החדשה".
"אין מדינות אחרות שמייצרות נשק גרעיני שמגיעות לרמות הגבוהות האלה של העשרת אורניום", אמר גרוסי בהתייחסו לאיראן. "אמרתי פעמים רבות שזה לא אומר שלאיראן יש נשק גרעיני. אבל זה כן אומר שרמה זו של העשרה היא כזו שדורשת מאמץ אימות אינטנסיבי".
לפני פחות משבוע שר הביטחון, בני גנץ, עדכן את האמריקנים שהנחה את צה"ל להיערך לתקיפה באיראן. משיחותיו של עם עמיתיו האמריקנים, שכבר הביעו נכונות לקיום אימונים משותפים לקראת תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין, עלה כי על אף הלחץ הישראלי להחמרת הסנקציות על טהרן במקביל לשיחות הגרעין, בוושינגטון עדיין רואים את אפשרות התקיפה באיראן כמוצא אחרון למקרה שהמגעים הדיפלומטיים ייכשלו.
כל זאת מתרחש על רקע - כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" - השנתיים האבודות שחלפו מאז יציאתה של ארה"ב מהסכם הגרעין ועד עכשיו, שנתיים שבהן צה"ל לא התעצם והתכונן כראוי לאפשרות של תקיפה באיראן, ועל רקע פרויקט ההצטיידות בחימושים ובמיירטים שאושר רק לפני שבועיים בסכום של חמישה מיליארד שקלים.