בבית משפט השלום בתל אביב התקיים היום (שני) דיון נוסף בתביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.
אחרי הכישלון בדיון הקודם, ובניסיון אחרון, השופט עמית יריב הציע לשני הצדדים "לרדת מהעץ" ורמז שלאולמרט אין אפשרות להוכיח שבני משפחת נתניהו הם "חולי נפש". לדברי השופט, הדיון יכול להתקיים אך ורק סביב גבולות חופש הביטוי.
2 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
בנימין ושרה נתניהו ואהוד אולמרט, באחד הדיונים בתביעה. הדיון יכול להתקיים רק סביב גבולות חופש הביטוי
(צילום: AP)
אולמרט נתבע על ידי משפחת נתניהו לפי חוק איסור לשון הרע, לאחר שבריאיון לאתר "דמוקרט TV" ייחס להם מחלת נפש שאינה בת-שיקום. בכתב ההגנה שהגיש אולמרט, הוא טען כי הדברים שאמר בריאיון היו אמת, ודרש כי התובעים יחשפו רשומות רפואיות המתעדות את מצבם הנפשי, וישיבו לשאלונים הנוגעים לטיפולים בתחום בריאות הנפש שעברו, לטענתו. התובעים התנגדו לדרישה וטענו כי היא נועדה להלך עליהם אימים, ולמנוע מהם להמשיך בניהולה של התביעה.
בחודש פברואר האחרון דחה בית המשפט את בקשתו של אולמרט להורות לבני משפחת נתניהו להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק על ידי פסיכיאטר מטעמו לשם חוות דעת במסגרת התביעה. השופט הורה ליאיר, שרה ובנימין נתניהו להשיב לכמה שאלות בשאלון שהעביר אולמרט.
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו ואהוד אולמרט
משפחת נתניהו ואהוד אולמרט
(צילום: רויטרס)
אחרי כישלון הניסיון למנוע מהמשפט להגיע לשלב ההוכחות, נקבע כי אולמרט יעיד במסגרת שלב זה. בני משפחת נתניהו לא צפויים להעיד, אלא אם אולמרט יבקש לחקור אותם מעל דוכן העדים. מלבד זאת נקבע כי אולמרט יזמן לעדות למען הגנתו עוד חמישה עדים מטעמו, בהם הרופא האישי של משפחת נתניהו, ד"ר הרמן צביקה ברקוביץ.
השופט הדגיש כי עדות הרופא תהיה קצרה מאוד, ורמז למעשה שלא יאפשר להיכנס לעניינים הפרטיים של בני המשפחה. הוא פנה בפעם האחרונה לצדדים והדגיש כי "השאלה המרכזית היא אם אנחנו באמת חייבים לשמוע את התיק הזה. למי זה טוב, ובשביל מה זה טוב? אפשר לחסוך את הדיון".
השופט עמית יריב, סגן נשיא בית משפט השלום תל אביב השופט עמית יריבצילום: הנהלת בתי המשפט
עוד אמר השופט: "אפשר לסיים את התיק בכך שהצדדים יסכימו שמוטב שיש דברים שלא יאמרו ואיש איש ילך לדרכו. אפשר שנמקד את הדיון בשאלה המרכזית, לא בשאלת האמת בפרסום, שיש קושי אמיתי להוכיח את זה, אלא רק לדבר על שאלת גבולות חופש הביטוי. זה דיון שאפשר לנהל אותו בלי לנהל הוכחות כי הוא דיון משפטי".
פרקליטו של אולמרט עו"ד אמיר טיטונוביץ סירב לוותר על טענת ההגנה שלו "אמת דיברתי" לגבי התבטאותו של ראש הממשלה לשעבר, לפיה בני משפחת נתניהו הם "חולי נפש". פרקליטי משפחת נתניהו, עורכי הדין יוסי כהן ורינה מיוחס, אמרו מצדם שאם לא תהיה התנצלות מטעמו של אולמרט, יגיעו עד לבית המשפט העליון.
השופט אמר בסיום הדיון: "כמו שהערכתי, ההצעה שלי הייתה למען המצפון שלי. לא יהיה מנוס משמיעת הוכחות בתיק". שלב ההוכחות צפוי להתקיים ב-12 וב-13 ביוני.