כ-200 מתמחים לרפואה מארגון "מרשם" הפגינו הערב (שבת) בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, בדרישה ליישם את מתווה קיצור תורנויות המתמחים. ההפגנה התרחשה על רקע התמהמהות משרדי הממשלה בגיבוש עמדה אחידה בדבר המתווה. מחר צפויה המדינה למסור את תשובתה לבג"ץ בנוגע לעתירה של קופת החולים כללית, שביקשה להקפיא את המתווה הנוכחי.
באוקטובר אשתקד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חתמה על צו שלפיו התורנויות בעשרה בתי חולים בפריפריה בכלל המקצועות, למעט במקצועות הכירורגיים, יקוצרו מ-26 שעות ל-16 עד 18 שעות. יישום מתווה הקיצור תוכנן להתחיל בראשית חודש אפריל, אך המהלך לא יצא לפועל לאחר שהתקנים החדשים לא נוספו, והתקציבים הדרושים לא הועברו. המתמחים חוששים כעת גם מרעיון שעלה לאחרונה בשיחות בין משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה, שבמסגרתו מתווה הקיצור יצומצם, והתורנויות יתקצרו רק ל-21 שעות, ובמספר מועט יותר של מקצועות.
2 צפייה בגלריה
הפגנת המתמחים מול ביתו של נפתלי בנט
הפגנת המתמחים מול ביתו של נפתלי בנט
"אין קיצור, אין מתמחים". המחאה נגד צמצום מתווה קיצור התורנויות
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
הפגנת המתמחים מול ביתו של נפתלי בנט
הפגנת המתמחים מול ביתו של נפתלי בנט
(צילום: נדב אבס)
במהלך ההפגנה המתמחים קראו "אין קיצור, אין מתמחים", ונשאו שלטים שעליהם נכתב "בנט, הקיצור בידיים שלך" ו"המתמחים אינם הפקר". יו"ר ארגון "מרשם", ד"ר ריי ביטון, פנתה לראש הממשלה בנט וקראה: "יש לך הזדמנות להתחיל את השינוי".
עוד אמרה ד"ר ביטון כי "תשובת המדינה לעתירה של קופת חולים כללית צריכה להיות תואמת לצו שעליו חתמה שרת הכלכלה ברביבאי", והזהירה כי המתמחים לא יקבלו "פייק קיצור" של התורנויות ל-21 שעות בלבד. "אם זו תהיה שוב תגובת המדינה, נתחיל בשיבושים בכל בתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ", אמרה ד"ר ביטון.