ח"כ משה גפני מיהדות התורה תקף אמש (שבת) את השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ, בעקבות ההודעה שהוציא במהלך השבת. עם זאת, גפני בחר שלא להתייחס גם להודעות שהוציא ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך היום - אולי משום שפורסמו באמצעות לשכתו תחת השם "גורם מדיני".
2 צפייה בגלריה
הצבעה על תקציב המדינה
הצבעה על תקציב המדינה
"הודעת גנץ בשבת - חוסר אחריות ציבורית". גפני
(צילום: עמית שאבי)
בנוגע לדבריו של יו"ר המחנה הממלכתי, הסביר גפני כי הוא "מגנה את ההודעה שבני גנץ הוציא בשבת קודש, שאין בה פיקוח נפש והייתה יכולה להידחות למוצאי שבת". לדבריו, מדובר ב"חוסר אחריות ציבורית של שר בממשלה וחבר הקבינט".
במהלך השבת פרסמה כאמור לשכת ראש הממשלה שתי הודעות בשם "גורם מדיני" - נתניהו - שהכחישו דיווחים על התקדמות ואופטימיות שיצאו מהתקשורת הערבית. בהודעה הראשונה, כאמור, הבהיר ראש הממשלה כי "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה"ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".
2 צפייה בגלריה
גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו
(צילום: חיים צח /לע"מ)
השר גנץ לא אהב את ההודעה שיצאה מלשכת רה"מ, ופרסם בשבת הודעה שבה אמר: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים".
בלשכת רה"מ לא הסתפקו בזה, ועוד לפני צאת השבת שוב פרסמו הודעה בשם "גורם מדיני" - שבה נכתב כי "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים, או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה, אינם נכונים. עד לרגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם".