החלטת בג״ץ לאשר פונדקאות לזוגות גאים היא החלטה היסטורית. מדובר בבשורה של ממש, לא רק עבור הקהילה הגאה, אלא עבור כל ישראלי המאמין בערך השוויון.
בעשור האחרון נפערה תהום בין זעקת הציבור בישראל, אשר תומך ברובו במשפחות גאות, ובין הממשלה הקודמת אשר חסמה כל אפשרות לשינוי. אני מברך את בג״ץ שזיהה את העוול שטמון בפער הזה ותיקן אותו.
1 צפייה בגלריה
הראל סקעת ועידן רול
הראל סקעת ועידן רול
הראל סקעת ועידן רול עם בנם ארי
(חי שלום)
הזכות להיות הורה היא זכות יסוד, אשר מניעתה מקהילה שלמה על בסיס העדפה מינית היא מעבר ללא שוויונית, היא לא אנושית. במדינת ישראל, היא אפילו צורמת במיוחד, שכן בזמן שברוב מדינות העולם נישואים נמצאים בחוד החנית של המאבק לשוויון של הקהילה הגאה, אצלנו הזכות להורות זוכה לחשיבות מיוחדת, ולא במקרה. האתוס המשפחתי נוכח במיוחד בתרבות שלנו, כיהודים וכישראלים, ואנו מוקירים את המשפחתיות.
את צעדיי הראשונים בפוליטיקה עשיתי כחלק מהמאבק של הקהילה הגאה על הזכות להיות הורים. מאז הפכתי בעצמי להורה, בהליך פונדקאות בחו"ל, וזה רק העצים וחידד לי את חשיבות המאבק הזה.
הליך הפונדקאות בחו"ל הוא יקר מאוד, הן ברמה הכלכלית והן מבחינת המחירים האישיים הנלווים לו. הזוגות בני המזל שעולה בידם לממן את התהליך היקר, כחצי מיליון ש״ח, נאלצים לחוות רגעים אינטימיים כמו אולטרסאונד באמצעות שיחת זום מקרטעת שלא פעם מתנתקת ברגע הכי רגיש.
בזמן שזוגות סטרייטים זוכים לחיבוק עוטף של המשפחה ביציאה מחדר הלידה, מוצאים עצמם זוגות גאים ברגע המרגש בחייהם, לבד בארץ זרה, מוקפים רופאים שלא דוברים עברית ומגששים את צעדיהם הראשונים כהורים.
תחושת הבדידות והזרות, דווקא ברגעים כאלה היא דיסוננס לאושר הגדול שמציף אותך מהפיכתך לאבא. אני עומד לחוות זאת שוב בקרוב עם לידת בתנו, הפעם לפחות נהיה שם כבר שלושתנו יחד - הראל, אני וארי, שיהפוך לאח בכור.
מורכבות התהליך מוכרת לי גם מתפקידי כסגן שר החוץ. במשרד החוץ אנו מטפלים באופן יומיומי בפניות של זוגות המבקשים לצאת ללידה ובאלה המבקשים לחזור כמה שיותר מהר ארצה ועושים כל שביכולתנו על מנת להקל עליהם.
אני מקווה שבקרוב מאוד נחזה בתינוקות הראשונים שייוולדו לזוגות גאים בהליך פונדקאות כאן בארץ, מוקפים חום ואהבה ורופאים דוברי עברית. אני מתחייב לפעול מתוך הממשלה על מנת להפוך את החלטת בג״ץ למציאות בה יוכלו סוף סוף זוגות גאים וגברים יחידנים להקים בית בישראל.
עידן רול הוא סגן שר החוץ מטעם מפלגת יש עתיד