ברקע כוונת המתמחים להגיש מחר (יום ראשון) את מכתבי ההתפטרות האישיים שלהם במחאה על תורנויותיהם הארוכות והחתימה על ההיתר החדש שמסדיר את עבודתם - נעשים הלילה מאמצים אחרונים למניעת הצעד הדרסטי. כך נודע ל-ynet. בארגון המתמחים "מרשם" שמוביל את המחאה, התכוונו להוציא מוקדם יותר הודעה בדבר ההתפטרות, אך היא נדחתה והודעת עדכון באשר להמשך הצעדים צפויה לצאת רק מחר בבוקר.
לאורך הערב נעשו ניסיונות גם מצד ההסתדרות הרפואית להביא לפתרון מול שר הבריאות ניצן הורוביץ, שאמנם הצהיר ברשתות החברתיות שהוא מחויב לקיצור התורנויות, אך לא הציג פתרונות למתמחים. בין הכיוונים הנשקלים שעשויים להביא לסיום המשבר: הקדמת לוחות הזמנים של מתווה הקיצור, שנפרס כעת על פני ארבע שנים; הכללת בתי חולים נוספים במתווה הקיצור כבר מהשלב הראשון שצפוי לצאת לדרך באפריל 2022 - ולא רק בעשרת בתי החולים בפריפריה, כפי שנקבע; וניסיון לעגן את המהלך לקיצור.

3 צפייה בגלריה
המתמחים והשוטרים מחוץ לביתו של הורוביץ
המתמחים והשוטרים מחוץ לביתו של הורוביץ
המתמחים מחוץ לביתו של הורוביץ
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
המתמחים והשוטרים מחוץ לביתו של הורוביץ
המתמחים והשוטרים מחוץ לביתו של הורוביץ
ד"ר ריי ביטון בהפגנה במוצאי השבת שעברה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
המתמחים הגיעו ומפגינים מחוץ לביתו של הורוביץ
המתמחים הגיעו ומפגינים מחוץ לביתו של הורוביץ
מחאת המתמחים
(צילום: מוטי קמחי)
בתחילת השבוע אמרה ד"ר ריי ביטון, יו"ר "מרשם", כי היא וחבריה לא מתכוונים לחזור בהם מההתפטרות ההמונית שעליה הצהירו בעקבות ההחלטה להמשיך את העסקת רובם בשעות תורנויות ארוכות. "אנחנו מחכים לאיזושהי פריצת דרך ולשיח אמיתי בינינו לבין משרד הבריאות שמבושש לבוא. לצערי, אנחנו צריכים להמשיך עם המהלך בכל הכוח", אמרה ד"ר ביטון בריאיון לאולפן ynet.
נציגי המוחים הודיעו ביום חמישי בשבוע שעבר על מסירת מכתב ההתפטרות שעליו חתמו כ-2,500 מתמחים. בהודעה שנמסרה סמוך ללשכת הבריאות של מחוז תל אביב ציינו המוחים כי תוכנית החומש לקיצור תורנויות המתמחים של משרדי הבריאות והכלכלה לא מקובלת עליהם. ביום שבת שעבר הפגינו אלפים מהם בתל אביב ואף צעדו לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ.
אחרי שנודע ל-ynet כי בתי חולים רבים ברחבי הארץ כלל לא קיבלו את מכתבי ההתפטרות, אמרה ביום ראשון נציגת המתמחים ד"ר ביטון: "ביום חמישי הגשנו את המכתב ההצהרתי למשרד הבריאות על מנת שיוכלו לראות באופן ישיר את הדברים ולבחון את השמות של האנשים שעומדים מאחורי המכתבים. במקביל נאספו מאות מכתבים אישיים ממתמחים ומתמחות ברחבי הארץ שיוגשו היום, מחר ומחרתיים להנהלות בתי החולים.
"מדובר בהמון אנשים ולכן המהלך הוא מדורג וייקח לנו יומיים-שלושה עד להשלמה מלאה. בעצם, משרד הבריאות קיבל כבר ביום חמישי את כל השמות ואת כל המכתבים של האנשים שמתכננים לעשות את הצעד הזה".