מאיר ישראל עשוש ממושב זמרת במועצה האזורית שדות נגב הוא הילד בן 6 שמת היום (ג') לאחר שנשכח זמן רב במכונית בחניון בית ספר.
מחקירה ראשונית עלה כי האב היה אמור להוריד את הילד בבית הספר שבו החל לפני שלושה שבועות את לימודיו בכיתה א' - ומשם לנסוע לבית ספר סמוך שבו הוא עובד כמורה במסגרת ההכנות לפתיחת שנת הלימודים מחר. כעבור כמה שעות האב חזר לרכבו ומצא את בנו ללא רוח חיים. הילד הוא אחיינו של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד). המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה.
2 צפייה בגלריה
נקבע מותו של ילד בן 6 שנשכח זמן רב ברכב במועצת שדות נגב
נקבע מותו של ילד בן 6 שנשכח זמן רב ברכב במועצת שדות נגב
הרכב שבו נשכח הילד
(צילום: רועי עידן)
מלבד מאיר ישראל, יש להוריו עוד חמישה ילדים. סבו של הילד הוא רב מושב זמרת דוד קרעי.
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 בשעה 13:20. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו. מעוז ויברמן, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחניה. ראינו שבסמוך לאחד הרכבים מבצעים פעולות החייאה בילד שחולץ מרכב סגור לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה חם מאוד למגע. ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי באולפן ynet
שלמה קרעי באולפן ynet
הדוד ח"כ שלמה קרעי
(צילום: הדר יואביאן)
האירוע הטרגי מגיע בעיצומו של הקיץ הלוהט, וגם בשבוע שעבר מצא את מותו פעוט שנשכח במכונית של משפחתו באילת במשך כמה שעות. לפי נתוני ארגון "בטרם", זהו המקרה החמישי מתחילת 2021 של תמותה כתוצאה משכחה או הילכדות ילדים ברכב. מאז שנת 2010 מתו 39 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.
בסוף החודש שעבר, נזכיר, החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת כי החובה להתקין מערכת למניעת שכחה של ילדים עד גיל 4 ברכב תיכנס לתוקפה החל מ-1 במרץ 2022. שרת התחבורה מרב מיכאלי ביקשה לפני ההחלטה לדחות את החלתה החובה ליוני 2022. את ההחלטה שהייתה כבר אמורה להיכנס לתוקף קיבלה שרת התחבורה הקודמת מירי רגב.
מורן אזולאי השתתפה בהכנת הכתבה