4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מחזיק את הפתק בפגישה עם הקבינט
ג'ו ביידן מחזיק את הפתק בפגישה עם הקבינט
"אתה מתדרך (2 דקות)". דף ההנחיות של ביידן
(צילום: gettyimages)
תמונות שצולמו בבית הלבן במהלך מפגש של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם חברי ממשל חושפות את ההנחיות המדויקות והמפורטות מאוד שמקבל הנשיא לפני פגישות. ביידן הקריא מהדף נקודות שככל הנראה כתב לעצמו לפני המפגש - אך על צדו האחורי של הדף הודפסו ההנחיות, שנפתחו בשני הסעיפים הללו: "אתה נכנס לחדר רוזוולט ואומר שלום למשתתפים", "אתה מתיישב בכיסא שלך" (ההדגשות במקור).
התמונות צולמו ביום חמישי בפגישה בנושא שיתוף פעולה פדרלי להקמת טורבינות רוח. ב"פוקס ניוז" דווח כי ביידן החזיק בתחילה דף אחר, אך בהמשך לקח את דף ההנחיות שעל צידו השני ככל הנראה נכתבו הערות רלוונטיות לפגישה.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מחזיק את הפתק בפגישה עם הקבינט
ג'ו ביידן מחזיק את הפתק בפגישה עם הקבינט
"אתה מתיישב בכיסא שלך". ביידן ודף ההנחיות
(צילום: AFP)
"התקשורת נכנסת", ממשיכות ההנחיות, "אתה מתדרך" - ובסוגריים מצוין "2 דקות". עם זאת, התדרוך שמסר ביידן נמשך בערך שמונה דקות. בהמשך נכתב "התקשורת יוצאת", ולאחר מכן: "אתה שואל את ליז שולר, נשיאת ALF-CIO, שאלה", ובסוגריים מצוין שהיא "משתתפת באופן וירטואלי". בסוף הדף כתובות ההנחיות "אתה מודה למשתתפים" ו"אתה יוצא".
גורם רשמי בבית הלבן אמר ל"פוקס ניוז" כי מדובר בפורמט סטנדרטי של הנחיות שנמצא בשימוש של פוליטיקאים ובכירי ממשל באירועים ציבוריים. "גם ברק אובמה השתמש בדף זהה כשהיה נשיא", הוסיפה האנה הנקינס שעבדה בצוות התקשורת של הנשיא לשעבר.
בסוף השבוע שעבר נפל ביידן מהאופניים במהלך רכיבה בדלאוור, וצלמים תיעדו אותו מוטל על הקרקע. ביידן בן ה-79 נפל במהלך רכיבה ברהובוט ביץ', לשם הגיע לנופש שבו הוא ורעייתו ג'יל מציינים את יום נישואיהם ה-45. אחרי הנפילה הוא מיהר להכריז "אני בסדר", ובתוך דקות אחדות שב לאופניו ורכב מהמקום.

4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפל מ אופניים רכיבה ב רהובוט ביץ'
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפל מ אופניים רכיבה ב רהובוט ביץ'
הנשיא ביידן על הכביש, אחרי הנפילה
(צילום: רויטרס)
נפילתו מהאופניים וכן דף ההנחיות שנחשף באים כשברקע הדיון הבלתי פוסק בשאלת מצבו הבריאותי. ביידן הוא הנשיא האמריקני המבוגר בהיסטוריה, ולאורך קמפיין הבחירות ניסו יריביו להציגו כאדם סנילי, שכוחו אינו במותניו עוד. בחודשים האחרונים סיפק ביידן כמה פליטות פה שגרמו מבוכה לדוברי הבית הלבן, כולל הכרזה שממנה השתמע כי הוא קורא להפיל את משטר פוטין ברוסיה, ובעקבות זאת גם בקרב תומכיו היו שהחלו לתהות אם הוא פחות חד מבעבר. עם זאת יש לציין כי ביידן ידוע בוושינגטון כבר עשרות שנים כמי שיש לו נטייה לפליטות פה בעייתיות.
ביידן טרם הכריז אם יתמודד על כהונה שנייה כנשיא בבחירות שייערכו ב-2024, ולאחרונה עוד ועוד דמוקרטים תוהים אם ריצה שלו לקדנציה נוספת היא דבר נכון מבחינת המפלגה. כשהבחירות הבאות ייערכו ביידן יהיה כמעט בן 82. בחודשים האחרונים חלה צניחה חדה בשיעור שביעות הרצון של הבוחרים האמריקנים מביידן בצל האינפלציה, והדמוקרטים חוששים שהדבר יעלה להם גם באובדן הרוב בבית הנבחרים ובסנאט בבחירות לקונגרס שייערכו בנובמבר הקרוב.