5 צפייה בגלריה
ההנחיות החדשות
ההנחיות החדשות
הגבלות חדשות נכנסות לתוקף
(צילום: בראל אפרים, ישראל ברדוגו, מוטי קמחי EPA)
הגבלות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף בחצות (בין שלישי לרביעי), במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. ההגבלות כוללות את הרחבת התו הירוק על רוב ענפי המשק והפעלת התו הסגול בקניונים ובמרכזי מסחר והגבלות התקהלות. בשעות הלילה התקיימו דיונים על החרגת בריכות השחייה, שמורות הטבע, הגנים הלאומיים והפארקים מהתו הירוק - וברגע האחרון הוחלט לכלול את הבריכות בתו הירוק, ושמורות הטבע יפעלו בהתאם לתו הסגול.
הכוונה להחריג את אותם אתרים עלתה לאור התנגדויות בוועדת החוקה של הכנסת - שתדון בהגבלות במהלך הבוקר. הנושא הובא להכרעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שקיים התייעצות טלפונית, ובסופו של דבר הוחלט להביא מתווה מוסכם לאישור ועדת החוקה.
המקומות שבהם יופעל התו הירוק: אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בתי תפילה מעל ל-50 איש, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, פארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.
5 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה מהירות
בדיקות קורונה מהירות
בדיקות קורונה מהירות
(צילום: אביגיל עוזי)
במסגרת ההגבלות החדשות שנכנסו לתוקף, תופעל מדיניות הצגת תו ירוק לפי גיל: בני 3-0 פטורים מהצגת התו הירוק, בני 12-3 יצטרכו להציג בדיקות מהירות במימון המדינה ובני 12 ומעלה שלא התחסנו, יערכו בדיקות מהירות במימון פרטי. הלילה פרסם משרד הבריאות את רשימת מוקדי הבדיקות המהירות. לצפייה במוקדים לחצו כאן. משרד הבריאות מסר כי מערך הבדיקות המהירות יפעל תחילה במתכונת הרצה, והפריסה של מתחמי הבדיקות תותאם בימים הקרובים בהתאם לביקושים.
בנוסף, בכניסה לבתי מלון ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה למשך כל החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל בקופות החולים או בתחנות פיקוד העורף - ללא תשלום.
5 צפייה בגלריה
התו הירוק
התו הירוק
התו הירוק
(צילום: EPA)
במקומות שבהם יופעל התו הסגול תחול הגבלת תפוסה בהיקף של אדם אחד ל-7 מ"ר, באחריות בעל העסק: קניונים, מרכזי מסחר, חנויות (בתי עסק בשטח של עד 100 מ"ר יוחרגו ולא יופעל בהן תו סגול) ומתחמים שבהם מתקיימת קבלת קהל. מקומות שבהם יחול התו הסגול מחויבים להציב שילוט במקום עם הסברים לגבי ההנחיות ולמנות ממונה קורונה.
בכל הנוגע למגבלות התקהלות בבתים פרטיים - תותר התקהלות של עד 100 בני אדם במקום פתוח ועד 50 בני אדם במקום סגור.
בתוך כך, היום תתכנס ועדת החוקה כדי לאשר בדיעבד את התקנות החדשות שנכנסו לתוקף. נזכיר כי לפי חוק הקורונה הגדול, תקנות הממשלה יכולות להיכנס לתוקף גם ללא אישור מצד הכנסת - אך הכנסת יכולה לאשר, לבטל או לשנות את תוקפן עד שבעה ימים מתום תקופת ההכרזה. אם אחרי תקופה זו הוועדה לא קיבלה החלטה, התקנות יובאו לאישור מליאת הכנסת.

לאחר מאבק שהוביל איגוד בתי האבות (א.ב.א), החל מהבוקר לא מחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית כתנאי כניסה למוסדות אלה. ‎בתקנות שפורסמו הלילה נקבע כי "לא יבקר אורח במבנה של מוסד בריאות או מוסד רווחה, ומנהל של מוסד לא יאפשר ביקורים של אורח שאינו מחוסן או מחלים או קטין מתחת לגיל 3 במוסד, אלא אם כן הציג אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית שביצע במהלך 24 השעות שקדמו לכניסתו למקום, ובלבד שסך כל האורחים לכל דייר או שוהה קבוע לא יעלה על שלושה אורחים ביום".
‎כזכור, אף שקבינט הקורונה החיל תו ירוק בענפי האירוח והתרבות ברחבי הארץ, נדרשו בתי האבות לאפשר באופן תמוה כניסה בלתי מוגבלת אל מוסדותיהם מבלי שמבקרים לא מחוסנים נדרשו אפילו להצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף.

"מלחמת חורמה על הבריכות": ההבטחה של יו"ר איגוד השחיה שהפך לח"כ

לפני כמה ימים, ח"כ סימון דוידסון מסיעת יש עתיד, ששימש לפני כניסתו לכנסת יו"ר איגוד השחייה בישראל, נשמע בשיחה מוקלטת שהגיעה לידי ynet כשהוא אומר לחברי האיגוד שבריכות השחייה לא נכללות בתו הירוק, ושהוא יילחם כדי להחריגן מהתו הירוק בוועדת החוקה שבה הוא חבר.
"חברים, אני מבקש, אני נמצא פה גם בשבילכם", נשמע דוידסון בשיחה. "אתם מעלים כל מיני ספקולציות לא נכונות. הבריכות מוחרגות מהתו הירוק. לא סגרו את הבריכות ולא מחייבים בתו ירוק על בריכות, הבריכות פועלות כרגיל, כרגיל. אין שום הנחייה אחרת. אני יושב בוועדת חוקה. זה יגיע אלינו שבוע הבא. מבטיח להילחם מלחמת חורמה על זה. אין שום הצדקה לסגור בריכות שחייה בקיץ, גם בחורף לא, שום הצדקה כזאת".
5 צפייה בגלריה
בני נוער מתחסנים בתל אביב
בני נוער מתחסנים בתל אביב
חיסון קורונה בתל אביב
(צילום: רויטרס)

אתמול: מספר חולי הקורונה במצב קשה עלה ב-51

6,611 ישראלים אובחנו ביממה החולפת כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו כ-108 אלף בדיקות ללא בדיקות סקר ושיעור החיוביים עומד על 5.77%, מעט נמוך מהיומיים האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 948 חולי קורונה, 581 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה של 51 חולים מאז חצות. 98 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה.
בשל העלייה בתחלואה יש בישראל 44 ערים אדומות ו-41 יישובים אדומים, ביניהם: קריית ביאליק, גבעת זאב, דימונה, שוהם, קריית מלאכי, רכסים, קריית אתא, ערד, מודיעין עילית, עכו, מגדל העמק, קריית גת, אור יהודה, אופקים, חדרה, צפת, טבריה, קריית מוצקין, אשקלון, מודיעין מכבים רעות, אבן יהודה, לוד, רמלה, אלעד, יבנה, גבעת שמואל, נתיבות, בית שאן, רחובות, באר יעקב וכמה רבעים באשדוד. את צבע העיר שלכם תוכלו לבדוק כאן.
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 23:26, 17.08.21