1 צפייה בגלריה
רון דרמר. מקורב מאוד לנתניהו
רון דרמר. מקורב מאוד לנתניהו
רון דרמר. מקורב מאוד לנתניהו
(צילום: AP)
בנאום שבו הציג את ממשלתו השישית בפני הכנסת, חשף הבוקר (יום ה') ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו מינוי חדש שטרם הוכרז עד כה: מקורבו רון דרמר, שכיהן כשגריר ישראל בארה"ב בשנים רבות, ימונה לשר לעניינים אסטרטגיים.
המשרד הזה ייפתח עבורו מחדש, אחרי שנסגר באוגוסט אשתקד תחת ממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד. אז הוחלט להעביר את סמכויותיו למשרד החוץ, משרד שנתניהו שקל בשבועות האחרונים להעניק לדרמר עצמו, אבל בסופו של דבר בחר לחלק אותו ברוטציה לחברי הכנסת מהליכוד אלי כהן וישראל כץ. לפי שעה טרם נקבעו הסמכויות החדשות של המשרד לעניינים אסטרטגיים, אבל ייתכן שאלו יבואו על חשבונו של שר החוץ.
דרמר בן ה-51 אינו ח"כ ולא התמודד בפריימריז של הליכוד, והעובדה שקיבל תפקיד שר על חשבון ח"כים מכהנים במפלגה עשויה אולי לתרום למתיחות הפנימית שם, שכבר התגלעה בדיון הסוער אתמול בישיבת הסיעה. דרמר מקורב מאוד לנתניהו, והחל לשמש כיועצו כבר ב-2003, כשזה כיהן כשר האוצר. אחרי שנתניהו חזר לראשות הממשלה ב-2009 הוא מינה אותו ליועץ מדיני בכיר, וב-2013 מינה אותו לשגריר בוושינגטון. הוא כיהן בתפקיד הזה עד השנה שעברה.
כשגריר בארה"ב היה דרמר שותף למאבק העיקש של נתניהו נגד החתימה על הסכם הגרעין ב-2015, ונחשב ל"סדין אדום" מבחינת ממשלו דאז של הנשיא ברק אובמה - שהאשים אותו בארגון נאומו של נתניהו בקונגרס מאחורי גבו של הבית הלבן. אחרי כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן נהנה מיחסים הדוקים הרבה יותר עם הממשל האמריקני, והיה מקורב בין היתר לחתנו ויועצו של הנשיא הרפובליקני לשעבר, ג'ארד קושנר.