השרה להגנת הסביבה עידית סילמן פרסמה היום (ראשון) בסטורי חברת אופנה צנועה, המתמחה בעיצוב בגדים צנועים למגזר הדתי. בסטורי היא תייגה את המעצבת, כך שמי שעוקב אחריה יכול להגיע לאתר שלה, ומשם לעמוד המסחרי שלה. מדובר בפעולה פרסומית המנוגדת להנחיות יועמ"ש, לפיהן חברי כנסת רשאים למתן חסות לגוף חיצוני רק כאשר קיימת חשיבות ציבורית בפעילות החברה ובהשתתפות עובד הציבור בה, וכאשר מתן החסות עולה בקנה אחד עם המדיניות הממשלתית הרלוונטית לפעילותו.
ועדת האתיקה התייחסה לא אחת לנושא. לדוגמא, ב-2021 חבר הכנסת עידן רול הופיע בפרסום של חברת "בייבי בלום", המלווה זוגות בהליך פונדקאות. לפי ההנחיות, פרסום מסוג זה עשוי לרמז על שיתוף פעולה בין השר והחברה ואף להצביע על ניגוד עניינים.
3 צפייה בגלריה
הסטורי שפירסמה עידית סילמן על חברת האופנה הצנועה
הסטורי שפירסמה עידית סילמן על חברת האופנה הצנועה
הסטורי שפרסמה סילמן על חברת האופנה הצנועה
(מתוך אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
השרה להגנת הסביבה סילמן. פעלה בניגוד להנחיות היועמ"ש
(צילום: מארק ישראל סלם)
הבעלים של מותג האופנה המדובר, שהוקם בשנת 2012, מבקשת שהלקוחות שלה יישארו "מעודכנות בטרנדים", ומציעה לבוש בסגנון "אלגנטי וקלאסי". עוד עולה כי המעצבת, לפי האתר, מלבישה חברות כנסת, שדרניות טלוויזיה ושחקניות.
יש לציין כי תעשיית האופנה נחשבת לאחת התעשיות המזהמות ביותר. רק ב-19 ביוני פרסם המשרד להגנת הסביבה על אודות הזיהום לו אחראית תעשיית האופנה, בצירוף סרטון של האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה.
לפני כמה חודשים פורסם דו"ח חדש של "גרינפיס", החושף את המניפולציות שתאגידי האופנה מפעילים על צרכנים, בזמן שהם מגבירים ייצור של אופנה מהירה ומזהמת, ולא נוקטים בצעדים משמעותיים למחזור בגדים. תעשיית האופנה ממשיכה לצמוח במהירות, ומעודדת את הצרכנים לרכוש שוב ושוב, גם כשאין צורך. ייצור הבגדים הוכפל בין השנים 2000 ל-2014, כאשר אדם ממוצע קונה 60% יותר פריטי לבוש בכל שנה ומחזיק בהם למשך כמחצית מהזמן.

הפגישה שהתפוצצה בגלל פעיל הליכוד

בינתיים, סילמן הסתבכה בתקרית נוספת - אחרי שפוצצה ישיבת עבודה עם ראש העיר הרצליה משה פדלון, מכיוון שהאחרון התנגד לכניסה של פעיל הליכוד רפי קדושים אליה. הישיבה הייתה אמורה להתקיים ביום חמישי האחרון בעקבות הפיצוץ שהתרחש לפני כשבועיים בשטח פתוח סמוך לשכונת נוף ים בהרצליה, שבו פעל לפני עשרות שנים מפעל תע"ש.
3 צפייה בגלריה
חברי הליכוד במסיבה
חברי הליכוד במסיבה
שרי הליכוד עם קדושים בהרצליה
מלבד פדלון וסילמן היו אמורים להשתתף בפגישה גם מהנדסת העירייה, אנשי מקצוע מהמשרד להגנת הסביבה ואנשי שמורת הטבע והגנים. סילמן ביקשה לצרף אליה את קדושים, עבריין שריצה בעבר מאסר בכלא והיום הוא פעיל ליכוד שפקד בעיר מתפקדים רבים. שרים וח"כים רבים בליכוד, נזכיר, מקושרים לקדושים ואף הגיעו אליו והצטלמו איתו. גורמים בעיר טוענים כי ככל הנראה קדושים יתמודד בבחירות הקרובות, אך הדבר עדין לא ודאי.
פדלון, כאמור, התנגד להכנסתו של קדושים לדיון המקצועי - ובתגובה סילמן ואנשי משרדה עזבו את המקום והדיון לא התקיים. מעיריית הרצליה נמסר כי "העירייה פועלת מזה שנים אל מול גורמי המדינה המקצועיים למען טיהור וביטחון הקרקע בשטח תע"ש לשעבר, שימור פנינת הטבע באקו-פארק אפולוניה ולהגנה על רצועת המצוקים. לשם קידום נושאים אלו, ואלו בלבד, נועדה פגישת העבודה עם השרה להגנת הסביבה. אין אנו מתייחסים לשינויי לוח הזמנים של השרה".
טרם נמסרה תגובתה של סילמן לכתבה.