2 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
קמחי נהרג לפני כשנה. "מדובר ברשלנות פושעת"
אורית קמחי אמו של כליל קמחי, שנהרג ביולי אשתקד, לאחר שנשאב אל תוך בולען שנפער בבריכה בווילה בכרמי יוסף במהלך מסיבת חברה, אמרה הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet radio: "מותו של כליל קרה בעקבות טרגדיה נוראית ומיותרת ובעקבות שרשרת של רשלנות פושעת. אין בי טיפת חמלה על מי שצריך לעמוד לדין ואני מקווה שהצדק ייצא לאור ושהנתבעים יישאו בעונש". קמחי ציינה כי משפחתה מחכה שיוגש כתב אישום, "אבל זה מתעכב".
האסון התרחש במהלך מסיבה של אנשי חברת השיווק הדיגיטלי שבה עבד קמחי, וגופתו אותרה בתוך מנהרה תת-קרקעית שאליה הוביל הבולען אחרי מבצע חיפוש מורכב ומסוכן שנמשך חמש שעות. בעקבות האירוע, נחקרו בעלי הווילה נתן (70) ורחל (65) מלר, בני הזוג מכרמי יוסף בחשד שגרמו ברשלנות למותו. במסגרת החקירה התברר כי לווילה שנבנתה לפני 27 שנים היה רק היתר בנייה לבית עצמו, ולא לבריכה הגדולה שבחצר שלו.
עו"ד ענת גינזבורג, המייצגת את המשפחה בתביעת הנזיקין על סך 10 מיליון שקלים, ביקרה את התנהלות רשויות אכיפת החוק. "אנחנו מתקרבים לשנה אחרי הטרגדיה הקשה, אני לא מבינה מדוע עדיין אין כתב אישום. להבנתי, המקרה נמצא בידי הפרקליטות, עבר להשלמות המשטרה, חזר לפרקליטות ושוב למשטרה - זיג זג.
"יש פה רשלנות שהייתי מגדירה אותה כרשלנות פושעת", הדגישה עו"ד גינזבורג. "מבחינתי ומבחינת המשפחה, בעלי הווילה ידעו היטב שהבריכה הזו מסוכנת. כל מי שנכנס לרחוץ בה היה בסכנת חיים, הכתובת הייתה על הקיר. מי ששילם את המחיר בסופו של דבר היה כליל. תקופה לא ארוכה לפני כן, חברה מטעם בני הזוג בדקה את הבריכה, ונוכחה לראות שיש ליקויים חמורים מאוד והדברים לא תוקנו".
2 צפייה בגלריה
חילוץ בזירה
חילוץ בזירה
הבור שנפער בתחתית הבריכה. "הכתובת הייתה על הקיר"
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
עו"ד גינזבורג טענה: "כשאנשים שומעים בולען הם חושבים על איזשהו כוח טבע או כוח עליון - ממש לא. כשמדובר בבריכה שלא אטומה כמו שצריך ולא תקנית אז ברור שהמים נקווים, ומחפשים לאיפה להיקוות".
אורית קמחי ציינה כי במישור האזרחי, הגישה המשפחה תביעת נזיקין לבית משפט המחוזי בלוד נגד ארבעה גורמים שונים - בעלי הווילה, המועצה המקומית גזר שלא פיקחה כראוי על המקום ושתי החברות שערכו את יום הגיבוש. "היה ניסיון מצד נתבעים שונים לדחות את הדיון בתיק, והשופטת הודיעה שהיא תנהל אותו ביעילות ובמהירות", אמרה עו"ד גינזבורג.
אמו של קמחי סיפרה כי המשפחה עושה כל מה שאפשר כדי לשמר את זכרו של כליל בכמה מישורים. "הפקנו ספר לזכרו שייצא בימים הקרובים, אספנו תרומות לנזקקי מזון כבר פעמיים, גם בראש השנה וגם בפסח, על ידי ארגון של אוהדי מכבי ת"א ואנחנו מתכוונים לעשות את זה גם בראש השנה הקרוב. אנחנו ננציח את כליל גם ביער קפלן בכפר סבא עם פינת מדיטציה וגם בצפון במקום שהוא אהב לטייל. ידנו עוד נטויה".
מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה: "התיק הינו תיק מורכב שהתקבל בפרקליטות אך לאחרונה, לאחר חקירה מאומצת, וכעת הוא נמצא בבחינה. הגורמים המלווים את התיק נמצאים בקשר ישיר עם המשפחה ובאת כוחם".