הרשויות בסין פתחו במבצע בדיקות המוני נוסף, על מנת לבלום התפרצות קורונה שהתגלתה בשינג'יאנג. בחבל הארץ הזה שבצפון-מזרח סין מתגוררים מוסלמים מהמיעוט האויגורי, אשר רבים מהם טוענים לדיכוי מצד השלטונות הקומוניסטיים.
3 צפייה בגלריה
עם מסכות ב אזור קשגאר ב חבל שינג'יאן ב סין שבו התגלתה התפרצות קורונה
עם מסכות ב אזור קשגאר ב חבל שינג'יאן ב סין שבו התגלתה התפרצות קורונה
עם מסכות בקשגאר שבחבל שינג'יאנג. 4.75 מיליון ייבדקו בארבעה ימים
(צילום: AP)
אתמול (א') התגלו בשינג'יאנג עוד 137 בני אדם שנדבקו בנגיף אך לא פיתחו תסמינים – המספר הגבוה ביותר של נתון זה מאז שסין החלה לדווח על נשאים בלי תסמינים ב-31 במרץ. בייג'ינג, יצוין, אינה מגדירה נשאים שלא פיתחו תסמינים כנדבקים. אתמול היא דיווחה על עוד 20 נדבקים, כלומר כאלו שכן פיתחו תסמינים, אך הדגישה כי כולם הגיעו למדינה מחו"ל.
מוקד ההתפרצות בשינג'יאנג הוא באזור קשגאר, שבו מתגוררים 4.75 מיליון איש. לפי הדיווחים מסין מקורו בנערה בת 17 שעבדה שם במפעל בדים. לא ברור כיצד היא נדבקה, אך לפי הרשויות כל מקרי ההדבקה באזור קשורים למפעל שבו עבדה.
פקידי בריאות מקומיים אמרו לפי התקשורת המקומית כי הנערה אובחנה במסגרת בדיקות "שגרתיות" שנערכו שם. ערוץ הטלוויזיה הממשלתי CCTV דיווח שצוות מיוחד של ועדת הבריאות הלאומית נשלח לאזור מבייג'ינג על מנת לחקור את נסיבות ההתפרצות ולסייע במאמצי הבלימה שלה.
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב סין
בדיקת קורונה ב סין
בדיקת קורונה בחודש שעבר. סין מתגאה ביכולת לדגום ערים שלמות
(צילום: AFP)
בעקבות ההתפרצות החלו כאמור הרשויות במבצע לבדיקת כל תושבי אזור קשגאר, ובתוך יומיים נבדקו כבר יותר מ-2.8 מיליון מהם. סין מתגאה ביכולת לבצע בדיקות של מיליוני בני אדם בתוך ימים ספורים, וגם את המבצע הנוכחי היא מתכוונת להשלים עד מחר. מוקדם יותר החודש בדקו הרשויות הסיניות את 11 מיליון תושבי עיר הנמל המזרחית צ'ינגדאו, אחרי שאובחנו בה 13 נדבקים עם תסמינים.
סין, שבה התגלה לראשונה נגיף הקורונה בעיר ווהאן בדצמבר אשתקד, הצליחה בעזרת סגר נוקשה להשתלט על המגפה ולחזור לשגרה ברוב אזוריה. בעזרת הבדיקות ההמוניות שהיא מבצעת מקווה בייג'ינג לטפח תדמית של מעצמה חזקה שניצחה את הנגיף, בעוד אזורים רבים בעולם מתמודדים כעת עם גל שני או אף שלישי של התפרצות. קרן המטבע הבינלאומית העריכה לאחרונה כי סין תהיה הכלכלה הגדולה היחידה בעולם שתרשום צמיחה חיובית ב-2020.
3 צפייה בגלריה
 סין השתלטה על הנגיף, ונאבקת למנוע את חזרתו. טקס חזרה ללימודים בווהאן, ב-1 בספטמבר
 סין השתלטה על הנגיף, ונאבקת למנוע את חזרתו. טקס חזרה ללימודים בווהאן, ב-1 בספטמבר
סין השתלטה על הנגיף, ונאבקת למנוע את חזרתו. טקס חזרה ללימודים בווהאן, ב-1 בספטמבר
(צילום: AFP)
אזור קשגאר, שסמוך לגבול של סין עם פקיסטן, אפגניסטן, טג'יקיסטן וטורקמניסטן, נחשב למוקד תרבותי עבור המיעוט האויגורי וכן עבור מוסלמים טורקמנים אחרים המתגוררים שם. לפי דיווחים שמגיעים בשנים האחרונות מסין, המשטר הקומוניסטי כלא במחנות חינוך מחדש מיליונים מבני המיעוט האויגורי. זאת לאחר שבאמצע העשור הואשמו בני המיעוט הזה בשורה של פיגועי טרור רצחניים ברחבי סין.
מלבד בדיקות המוניות, הרשויות הורו על סגירת כל בתי הספר בקשגאר עד 30 באוקטובר ואסרו מעל תושבי האזור לעזוב אותו מבלי שיציגו מסמך שיעיד כי הם נבדקו ואובחנו כשליליים לנגיף. התפרצות אחרת באמצע יולי בבירת שינג'יאנג, אורומצ'י, הביאה גם אז לסגר של כמה שבועות על העיר.