ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (יום ראשון) בישיבת הממשלה לקריאתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ליו"ר רע"מ מנסור עבאס לפרוש מהממשלה, ואמר כי "בשלב הזה כבר ברור לגמרי שבחמאס לא אוהבים את הממשלה הזו". לדבריו, "אולי בחמאס מתגעגעים למזוודות הדולרים ואולי לא אוהבים את האפשרות של עבודה משותפת של כולנו לשיפור חיי אזרחי ישראל הערבים".
לדברי בנט, "זה שחמאס רוצה להפיל את הממשלה שלנו אומר הכול, וגם בזה אסור לתת לסינוואר לנצח. בתוך כל הרעש הפוליטי יש גם המון עשייה טובה, במיוחד כלכלית, של הממשלה הזו".
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר, נפתלי בנט
יחיא סינוואר, נפתלי בנט
סינוואר ובנט
(צילום: רויטרס, AFP)
בנאום תוקפני ומאיים שנשא אתמול פנה סינוואר ישירות ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, והאשים אותו ב"בגידה" בכך שהצטרף לקואליציה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. "אני רוצה לפנות לחברי רע"מ ולמנסור עבאס - רשת הביטחון שאתם מספקים לממשלה שפוגעת במסגד אל אקצא היא פשע שלא נסלח עליו. זו התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם. אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה. אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע - זו שפלות. מספיק".
סינוואר גם התייחס לכך שרע"מ הקפיאה את חברותה בקואליציה בעקבות המהומות בהר הבית, ואמר כי "אחינו בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, היום אתם צריכים לקבל החלטה ולא רק להשהות את פעילותכם בכנסת. אם יש לכם מצפון - הלילה אתם צריכים להחליט".
שעות אחדות לאחר נאומו של סינוואר הגיב ח"כ עבאס למתקפה מצדו: "אנו דוחים את ההאשמות של יחיא סינוואר ולא חייבים לו כלום. אנו מחויבים רק לחברה הערבית שלנו כאן בארץ. השגנו יעדים רבים ומולנו עוד דרך ארוכה שעלינו לחצות למען עתיד החברה שלנו".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במליאה
מנסור עבאס במליאה
"לא חייבים כלום לסינוואר". עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנט גם התייחס למותו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ממרצ. "פתחנו את הבוקר עם בשורה עצובה. חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך לעולמו בטרם עת. אילן היה עובד קשה מסביב לשעון כדי לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו. לא רק מדיניות גדולה אלא גם להסתכל לבנאדם בעיניים. הוא היה חרוץ ומסור - משרת ציבור אמיתי. בשם ממשלת ישראל, אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
בחודש שעבר ניהל בנט קרב ציוצים בטוויטר עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בנושא המדיניות מול חמאס בעזה. נתניהו כתב בטוויטר בעקבות ירי רקטה לעוטף עזה: "חייבים להקים מיד ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל". למחרת הגיב לו בנט בתקיפות וכתב: "מר נתניהו, במשמרת שלך המחבלים ירו על תושבי הדרום 13,000(!) רקטות, ביצעו 1,500 פיגועים, שרפו 45 אלף דונם של שדותינו, הרגו 238 ישראלים ופצעו 1,700. ואתה? מעביר מזוודות דולרים לחמאס. מורשתך: רקטות חמאס על ירושלים, לינצ'ים בעכו ובלוד. ישראל בלהבות. נכשלת מול חמאס. אנחנו מתקנים".