47 ימים חיה משפחת גבאי בתקווה שבתה שני חיה ונמצאת בידי מחבלי חמאס. 210 ימים האמינה משפחת ליבמן שבנה אליקים חטוף בעזה. אבל בשני המקרים התברר באופן מצמרר שהשניים נרצחו ב-7 באוקטובר, ונקברו עם אדם נוסף.
ליבמן שימש כמאבטח במסיבת הנובה, והציל את חייהם של פצועים רבים. אתמול (שישי) התבשרה משפחתו כי ליבמן לא נחטף, אלא נרצח ושרידי גופתו נקברו בטעות יחד עם ויקטוריה גורלוב, שהיא ובן זוגה אלכס סמוילוב שימשו גם כן כמאבטחים במסיבה ונרצחו. מחר צפויה להתקיים לליבמן הלוויה מסודרת, בבית העלמין בחברון.
האח בריאיון, בסוף דצמבר

גבאי, שסיימה לימודי משפטים והתמחתה במשרד יוקרתי בתל אביב, עבדה במסיבה ברעים כסלקטורית, להשלמת הכנסה. רק שרשרת בצורת חצי ירח, שנמצאה באקראי באזור המסיבה, חשפה כי היא כלל לא נחטפה - אלא נקברה בשבוע הראשון של המלחמה עם צעירה נוספת. היא, וכנראה גם ליבמן, היו באמבולנס שספג פגיעת טיל נ"ט, ויושביו נרצחו.
אביאל גבאי, אחיה של שני, סיפר היום: "מאז האסון התחברנו מאוד למשפחתו של אליקים. הוא היה אחד האנשים שניסו להציל את אחותי מהמחבלים. הוא העלה אותה לריינג'ר שהיה אמור לפנות אותה לאמבולנס. ההורים שלי היו בבר מצווה של אחיו של אליקים במערת המכפלה ונוצר קשר דם חזק בין שתי המשפחות".
"אחרי שגילינו את הטעות הנוראה שהתרחשה בזיהוי של שני חששנו מעוד טעויות כאלו שנעשו, ולאסוננו גם בזיהוי של אליקים היקר נעשתה טעות מצמררת, וכולנו מרגישים שותפות גורל עוד יותר גדולה, עמוקה וחזקה עם משפחת ליבמן", הוסיף האח. "מזעזע להבין ששני הצעירים הציונים האלה נרצחו באותו אמבולנס מוות, זוהו בטעות כאחרים ונקברו לא תחת שמותיהם. ליבנו עם משפחת ליבמן היקרה שהתפללה והאמינה שאליקים נחטף וחי בשבי המחבלים".
1 צפייה בגלריה
אחיו של החטוף אליקים ליבמן נלחמים ברצועה ומשאירים לו מסרים
אחיו של החטוף אליקים ליבמן נלחמים ברצועה ומשאירים לו מסרים
אליקים ליבמן וכתובות שריססו אחיו בעזה
הלווייתה של שני גבאי

תהליך מציאת גופתו של ליבמן נמשך לאורך החודש האחרון, אחרי שקצינים מפלוגת סריקות והחקירות של גדוד יחידת הקבורה הצבאית (יק"פ 156) של פיקוד דרום ניתחו ממצאים מזירת הטבח. במהלך החקירה פתח ארגון זק"א תל אביב - בשיתוף משרד הדתות, משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית אבו כביר - כמה קברים נוספים, כדי לבדוק אם נקברו בהם בשוגג שני אנשים.
מקרים כאלה כבר אירעו בעבר, ובהם - פרט לזה של שני גבאי - גם הסיפור של אריק ורות פרץ, אב ובתו שנרצחו במסיבת הנובה, והתגלה שנטמנו בשוגג יחד. גם קברו של אלכס, בן הזוג של ויקטוריה, נפתח - עד שהגיעו בפיקוד דרום למסקנה ששרידי גופתו של ליבמן אכן נקברו יחד עם ויקטוריה.