בבית המשפט המחוזי בלוד נערך היום (שלישי) שלב הטיעונים לעונש ליצחק שפק רוצח פרודתו עליזה שפק ב-2018. שפק הורשע לאחר הסדר טיעון בעבירת רצח בסיסית, ולא בעבירה החמורה ביותר שמחייבת מאסר עולם – רצח בנסיבות מחמירות. העונש ייקבע בקרוב על ידי השופטים.
במהלך הדיון עלתה לדוכן בתם של הרוצח והמנוחה, שבית המשפט אסר לפרסם את שמה. "אני מדברת בשמי, בשם האחים שלי והמשפחה", אמרה. "מי היה מאמין שבן אדם אחד יכול להרוס חיים שלמים של כל כך הרבה אנשים? מי יכל להאמין שאימא שלנו לא תהיה כאן וחייה יגדעו על ידי מי שאינו אמור להיקרא אדם. מגיל 17 ועד גיל 53, רוב חייה היא הייתה לצד זה שרצח אותה".
2 צפייה בגלריה
יצחק שפק
יצחק שפק
הרוצח יצחק שפק, בדיון ב-2018
(צילום: שאול גולן)
"היא הייתה אימא למופת, אשת חיל נאמנה ורעיה מדהימה. היא ספגה במשך שנים את הקריזות וההתפרצויות שלו. לרוב שתקה, מעט פעמים בכתה, תמיד סלחה", סיפרה הבת. "אנחנו כאן בבית משפט היום, כשהוא נמצא מאחורי הזכוכית הזו, יותר משנתיים לאחר שרצח את אם ילדיו ואיתה לקח את הנפש שלנו וריסק אותה אחד אחד. הוא מעולם לא הביע חרטה".
הבת הוסיפה: "אנחנו מתביישים שהוא אבא שלנו ומבקשים מבית המשפט לא לרחם עליו, כפי שלא ריחם עליה כשרצח אותה ב-15 דקירות ולאחר מכן נעל את הדלת וזרק את המפתח כדי שלא ניתן יהיה להצילה. אנחנו מבקשים מבית המשפט לכלוא אותו לשארית חייו ולזרוק את המפתח".
נציגת הפרקליטות עו"ד הדין אורלי שרגנהיים ביקשה לגזור על הנאשם מאסר עולם. מנגד סנגורו של שפק, עו"ד גיל גבאי מהסנגוריה הציבורית ביקש עונש קל יותר של 28-22 שנים. הרוצח אמר בדיון כי הוא "מצטער ומבקש סליחה, מאשתי ומילדיי. אני החרבתי את ביתי ומשפחתנו במו ידיי, הייתי רוצה שייתנו לי הזדמנות לאחות את השברים".
שפק (54) תושב נתניה, דקר למוות את עליזה (51) באוקטובר 2018. לפי כתב האישום המקורי, בין בני הזוג התגלעו קשיים שגררו אלימות מילולית ופיזית של הנאשם. עוד צוין כי החל מ-2016, הביעה עליזה בפני יצחק את רצונה להתגרש בעוד הוא ביקש להמשיך בנישואים.
במאי 2018 עזבה עליזה את הבית. לאחר מכן נחתם בין השניים הסכם גירושין, ונקבע מועד לדיון בבית הדין הרבני לצורך מתן גט. ב-9 באוקטובר 2018 פרץ ויכוח בין השניים במהלך נסיעה ברכב של יצחק. הם המשיכו להתווכח בהודעות טקסט, ובהמשך יצחק החליט להביא למותה של עליזה.
2 צפייה בגלריה
עליזה שפק ז"ל
עליזה שפק ז"ל
עליזה שפק, שנרצחה על ידי בעלה
באותו ערב נכנס יצחק לדירתה מצויד בסכין בשר חדה, ודקר את פרודתו בעוצמה 15 פעמים בפלג גופה העליון. כתוצאה מהדקירות עליזה נפטרה. יצחק יצא מהדירה, נעל אותה מבחוץ וזרק את המפתחות של הדלת ונמלט. בהמשך שב יצחק לביתו, החליף חולצה, ונסע לכיוון מושב אביחיל – שם התחבא מהרשויות. הנאשם התקשר לחברו והודיע לו שרצח את אשתו וזה התקשר למשטרה.
בתום מבצע סריקות נרחב לאיתור הנאשם, חבר בכיתת הכוננות של עמק חפר הבחין ביצחק והוא נעצר. יצחק הורשע בעבר בתקיפת זוגתו לשעבר. הוא נידון לחצי שנת מאסר על תנאי. בני הזוג היו בעבר בטיפול זוגי במחלקת הרווחה, אך בגלל התיק הפלילי הטיפול בהם הופסק המשפחה יוצגה על ידי עורכת הדין רותי אלדר, שמלווה את המשפחה מטעם תכנית ס.נ.ה של משרד המשפטים.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.