הפרקליטות הגישה אתמול (שני) כתב אישום נגד מטפלת, יפעת מצלאווי, שעבדה במעון "קידסלנד" בבאר יעקב בגין התעללות. יובל ביטון, רעייתו של שחקן הפועל תל אביב בן ביטון ואם לילדה במעון שעברה התעללות מצד הנאשמת, סיפרה באולפן ynet כי היא שמחה על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום: "עדיין לא נעשה צדק אבל זה נותן תקווה קטנה שהוא יכול להיעשות בעתיד. התיק של מנהלת המעון נסגר מחוסר ראיות, ואנחנו רוצים לערער על ההחלטה כי מבחינתנו אי דיווח הוא לא פחות גרוע מההתעללות עצמה. אם היא הייתה מדווחת ההתעללות יכלה להיפסק".
לפי כתב האישום, מצלאווי אחזה בפעוטה בידה, הרימה את גופה באוויר והטיחה אותה במזרן. היא תפסה בפעוטה אחרת בחוזקה ודחפה אותה לעבר הרצפה. בישיבה סביב שולחן האוכל התיזה מצלאווי מים מבקבוק התזה בפניהם של הפעוטות שצפו בטלויזיה. עוד נכתב כי בהזדמנויות רבות הטיחה מצלאווי את הפעוטות בשטיח, מזרן או כיסא, וקיללה אותן. התיק מנהלת הפעוטון, שהורי הילדים המטופלים בו טענו שידעה על ההתעללות, זוכתה מחוסר ראיות.
1 צפייה בגלריה
ליאור רחמים', יובל ביטון
ליאור רחמים', יובל ביטון
ליאור רחמים ויובל ביטון
ליאור רחמים, אם לילדה נוספת במעון שספגה התעללות, סיפרה על רגע גילוי ההתעללות: "ראיתי במצלמות הפעוטון איך גוררים ילדה, בת שנה וקצת, ומטיחים אותה במזרון כי היא טעתה במזרון שלה. ראיתי איך משליכים ילדה לרצפה, גוררים אותה מצד אחד לשני כי המטפלת לא רצתה שהיא תשחק בפינה אלא תשב ותראה טלוויזיה עם כולם, איך היא דחפה ילדה לכיסא והשפריצה על הילדים מים עם שפריצר של ניקוי חלונות כדי שלא יירדמו". השלכות ההתעללות שספגו הילדים לא נעצרה בין כותלי המעון. "הילדה מרטיבה במיטה, צריכה טיפול רגשי", אמרה רחמים.
"גם אצלנו זה בא לידי ביטוי", הסכימה יובל. "ברגע שיצאנו מהפעוטון הילדה לא הפסיקה לבכות, הייתה עצבנית עם התקפי זעם, מרביצה לעצמה. היא בוכה מתוך שינה, זה נורא ואיום לראות את הילד שלך בוכה ככה כל יום". בהתייחס לגזר הדין, אמרה ביטון: "ראינו גזר דין יחסית חמור למטפלת, שקיבלה כמעט שלוש שנים. אני סומכת על הפרקליטות שתעשה כל מה שהיא יכולה כדי לתת את העונש הראוי".