אחרי שנחשף הבוקר (ראשון) כי תת-אלוף עופר וינטר, שלא נכלל בסבב המינויים האחרון, ישוחרר מצה"ל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בוחן את האפשרות לגייס אותו בדרגת ניצב לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. כך נודע ל-ynet. השר שוחח עם המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד, שנתן את הסכמתו לפנות לתא"ל וינטר ולהציע לו להצטרף למשטרה.
1 צפייה בגלריה
עופר וינטר ואיתמר בן גביר
עופר וינטר ואיתמר בן גביר
וינטר ובן גביר
(צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)
עם כניסתו לתפקיד של ניצב פלד, שאמור לעבור את הוועדה למינוי בכירים, צפויים לפרוש מספר ניצבים, בהם מפקדי מחוזות וראשי אגפים, מה שיוביל לבניית סגל פיקוד בכיר חדש.
הבוקר, כאמור, נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיכמו כי תא"ל וינטר, שנמצא כבר שנה וחצי ללא תפקיד - ולא סוכם לתפקיד בדיון האחרון - ישתחרר מצה"ל. בקרוב יזמן הרמטכ"ל את הקצין לצד קצינים בכירים נוספים בדרגת תא"ל שלא קודמו והמתינו להחלטה.
השר בן גביר ראה בכך הזדמנות לגייס קצין צה"ל עתיר זכויות לשירות במשטרה. הוא עדיין לא שוחח עם תא"ל וינטר וימתין עד לשחרורו הסופי מצה"ל - רק אז יוכל השר בן גביר לשמוע את דעתו של תא"ל וינטר על הצעתו.
בתוך כך, גורמים בימין המשיכו הבוקר לבקר את סבב המינויים בצמרת צה"ל - ואת ההחלטה לשחרר מצה"ל את וינטר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', טען: "עכשיו ברור למה אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא? אחד הלקחים הראשונים מ-7 באוקטובר היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר כדי שיכניס לצה"ל התקפיות וחדות מחשבתית. העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת והיא צעד הפוך מהשינוי שצה"ל זקוק לו".
שר האנרגיה אלי כהן, טען: "את המפקדים הנועזים והנחושים ביותר, אלו החותרים לניצחון ולהשמדת האויב, צריך להציב בחזית. הוויתור על עופר וינטר מראה כאילו לא הופקו הלקחים הנדרשים אחרי 7 באוקטובר. יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, מסר: "אם הידיעה הזו נכונה, קורא לראש הממשלה לפטר באופן מיידי את שר הביטחון יואב גלנט ולמנות במקומו את תת-אלוף עופר וינטר כמינוי מקצועי ולא פוליטי".
שר המורשת עמיחי אליהו כתב בחשבונו ברשת X: "רבים מאזרחי ישראל קמו הבוקר בתחושה שקולם לא ראוי להישמע במטכ"ל. תא"ל עופר וינטר הוא גיבור וסמל לרוח שצריכה להיות בצה"ל. הדחתו היא כישלון שלנו כממשלה". ח"כ טלי גוטליב, טענה: "דיפ סטייט קווים לדמותו. בימי ממשלת ימין תא״ל עופר וינטר האדיר שבאדירים הגיבור שבגיבורים לא נכלל בסבב המינויים והוא ישוחרר מצה״ל. אין ספק שהימין מומחה בפספוס הזדמנויות לעצב את צמרת צה"ל כך במשך שנים. ההפסד כולו של עם ישראל".
כאמור, סבב המינויים החדש בצה"ל ממשיך לעורר התנגדות מצד הדרג הפוליטי. אתמול, שרים ממגוון מפלגות הקואליציה, בהובלת שר התקשורת שלמה קרעי, חתמו על מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו הדורש לעצור את המינויים לאלתר.
לדברי השרים החתומים הם "מביעים בזה את התנגדותם לשורת המינויים שתואמה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון. משמעותה של התנגדות זו, ושל התנגדות שרים נוספים שהתבטאו בנושא, היא כי ישנו יסוד סביר להניח שהמינויים נעשים שלא על דעת הממשלה, ומשכך דינם להתבטל. נבקשך להבהיר זאת מיידית לשר הביטחון, להורות לו לבטל את המינויים ולהביא בדחיפות את העניין לדיון במליאת הממשלה. מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף ויש להורות על ביטולם לאלתר".