השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר משגר הבוקר (חמישי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ומזהיר מפני פירוק הקואליציה. על רקע הפרסום של נחום ברנע ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שלפיו"השלב העצים" במלחמה בעזה צפוי להסתיים בקרוב ועל כן תצומצם בקרוב הפעילות בעזה, אמר בן גביר: "אם מישהו מתכוון חלילה לבלום את צה"ל לפני שחמאס הוכרע וכל החטופים הוחזרו - שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא איתו".
1 צפייה בגלריה
בן גביר ונתניהו. קורא לפרק את קבינט המלחמה
בן גביר ונתניהו. קורא לפרק את קבינט המלחמה
בן גביר ונתניהו. קורא לפרק את קבינט המלחמה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool, אלעד גרשגורן)

לדברי בן גביר, "הרעיון של צמצום הפעילות בעזה הוא כישלון ניהול המלחמה של הקבינט המצומצם. יש לפרקו לאלתר. הגיע הזמן להחזיר את המושכות לקבינט המורחב".
גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי אמרו שנתניהו עומד כעת בפני פרשת דרכים: "לנתניהו יש שתי אופציות. או לצמצם את המערכה - ואז שיישאר עם גנץ, או שימשיך התקפה עוצמתית עם בן גביר. נתניהו מגיע לאט לאט לפרשת דרכים. שיבחר מה לעשות. אם הוא רוצה להפסיק - שיעשה את זה עם גנץ, אבל שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא נשארת. אם הוא רוצה להמשיך במלחמה למיטוט חמאס - בן גביר איתו".
מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר אחרי דבריו של בן גביר כי "קבינט ניהול המלחמה אינו מנהל את דיוניו בתקשורת. מטרות המלחמה שהוגדרו בקבינט המדיני-ביטחוני - השמדת היכולות הצבאיות והתשתיות השלטוניות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועה, השבת החטופים וסילוק האיום הביטחוני מהרצועה - ימומשו. יש לשבח את צה"ל על הישגיו המשמעותיים בתמרון הקרקעי, בדרך להשגת מטרות המלחמה".
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12

אתמול, אחרי ציוץ של כתבת ynet מורן אזולאי שבו נרמז שישראל קרובה לסיום המלחמה בעזה ללא השגת מטרותיה, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון שבו אמר כי "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. היא תימשך עד לחיסול החמאס - עד לניצחון". לדבריו, "מי שחושב שנעצור לא מחובר למציאות. לא נפסיק את הלחימה עד להשגת כל המטרות שהצבנו: חיסול החמאס, שחרור חטופינו והסרת האיום מעזה. אנחנו תוקפים את החמאס באש - אש תופת. בכל מקום, כולל היום. אנחנו גם תוקפים את עוזריהם מקרוב ומרחוק". נתניהו הוסיף: "כל מחבלי החמאס, מהראשון עד האחרון, הם בני מוות. יש להם רק שתי אפשרויות: להיכנע או למות".
בן גביר הוא לא הציר היחיד מימין לנתניהו שמתנגח עם ראש הממשלה סביב המשך הלחימה בעזה. אתמול, בצל ידיעות על מגעים לעסקה אפשרית שתכלול הפסקת אש ושחרור אסירים "איכותיים" במו"מ שמנהל ראש המוסד, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את נתניהו: "קבינט המלחמה צריך לשלוח את ראש המוסד לסכל את ראשי החמאס בכל מקום שהם, ולא לדבר איתם ולנהל איתם מו"מ". בליכוד השיבו לסמוטריץ' בעקיצה בעניין "פתיחת הברזים ודאגה שהכספים יגיעו לאזרחים", ובמפלגת הציונות הדתית פרסמו עוד תגובה. את העימות הפומבי סיים הליכוד בהודעה נוספת.