3 צפייה בגלריה
כוח רוסי בנמל לטקיה
כוח רוסי בנמל לטקיה
מגבילים את ישראל? כוח רוסי בנמל לטקיה
העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שמזוהה עם ארגון חיזבאללה, הצביע הבוקר (יום רביעי) בכותרתו הראשית על "נקודת מפנה" במעורבות של רוסיה בסוריה. הדיווח התפרסם על רקע הסיורים האוויריים המשותפים לחילות האוויר של רוסיה וסוריה במרחב הגולן ובסמוך לגבול עם ישראל, והפטרולים של קצינים רוסים בנמל לטקיה ששימש כיעד לכמה תקיפות ישראליות בעבר.
לפי מידע שהגיע לידי העיתון, ההנהגה הסורית ובעלות בריתה - בראשן איראן - הביעו את מורת רוחן בפני הרוסים על כך שישראל ממשיכה לתקוף יעדים בסוריה, וציינו כי הן לבסוף יאלצו להגיב על התקיפות הללו אם הרוסים לא ירסנו את הישראלים. לכן, בתגובה לכך, החליטו הרוסים לפעול - בין היתר באמצעות הסיורים האוויריים במרחב הגולן, שבישראל הביעו חשש שיצמצמו את תקיפות חיל האוויר, והנוכחות בנמל לטקיה.
3 צפייה בגלריה
כוח רוסי בנמל לטקיה
כוח רוסי בנמל לטקיה
כוח רוסי בנמל לטקיה
על הנוכחות הרוסית בנמל לטקיה דווח בעיתון "אל-אחבאר" כי לפני כמה ימים נשלח כוח של המשטרה הצבאית הרוסית לנמל, שם הוא צפוי להיות נוכח באופן קבוע. הכוח הגיע מבסיס חמיימים הרוסי שממוקם לא רחוק מהנמל הימי הגדול.
בעיתון ציינו כי לא ניתן לנתק את העובדה שכוחות רוסיים נשלחו לנמל לטקיה וכמעט במקביל החלו הסיורים האוויריים בדרום המדינה ולאורך גבול הגולן, ימים ספורים לאחר הביקור של נשיא איראן, איבראהים ראיסי, במוסקבה. לטענת העיתון, הדבר מצביע על הבנות שאליהן הגיעו שני הצדדים.
לגבי הטענה כי הנוכחות הרוסית בנמל לטקיה אינה בהכרח משרתת את המשטר הסורי, הביאו בעיתון "אל-אחבאר" טענות של גורמים סורים המעורים בדבר שלפיהן הרוסים ביקשו מסוריה מזה זמן מה למסור לידיהם את נמל לטקיה באמצעות חוזי השקעה ארוכי טווח, אך המשטר הסורי סירב לכך בכל אחת מהפעמים.
"ייתכן שמשמעות כניסת הרוסים לנמל הימי לאחר התקיפות הישראליות תהיה שהם יקבלו חלק ממנו, בתמורה להגנה עליו מפני התקיפות בעצם נוכחותם בו", ציינו הגורמים הסורים. למרות זאת, הם עדיין השמיעו עמדה מעט מסתייגת מהמהלך: "הדבר מצריך תשומת לב ומחשבה לגבי האפשרות שהכוחות הרוסיים העלימו עין במכוון מהתקיפות הישראליות בנמל על מנת להגיע לתוצאה הזאת, כלומר להשיג את מטרותיהם בשל האיומים הישראליים".