ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) הגיעה בצהריים (שישי) לצפות בפינוי והריסת המאחז "אור חיים" - שהקמתו בשעת לילה בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן נחשפה ב-ynet. היא הפיצה ברשתות החברתיות שורה של סרטונים על רקע מראות הפינוי, שבהם אמרה: "זה עוול נוראי, פשע". אחר כך היא נשמעה אומרת על עובדי קבלן של המנהל האזרחי שלקחו חלק בהריסת המבנים: "תראו את עוצמת הביזיון, יימח שמם. שאלוהים ייקח אותם".
5 צפייה בגלריה
פינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים"
פינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים"
"יימח שמם". ח"כ סון הר מלך והפועלים שהרסו את המאחז
"אני נמצאת כאן עם משפחות גבעת 'אור חיים'. הגבעה הזו חיונית ביותר ובולמת את השתלטות הפלסטינים על אדמות לאום באזור ושומרת על כביש חוצה שומרון", אמרה חברת מפלגתו של השר בן גביר בסרטונים שפרסמה. "אני קוראת לשר הביטחון גלנט לעצור את מחטף הפינוי וההרס ולהשאיר את המתיישבים החלוצים האלה במקומם".
בהמשך כתבה בפייסבוק: "הגעתי הבוקר לגבעת 'אור חיים' שבשומרון, כדי לנסות למנוע את ההרס אך לצערי לא הצלחתי. שר הביטחון גלנט בחר לצפצף על ההסכמים הקואליציוניים ופקד על הכוחות לבצע את ההרס". את האיחולים לפועלים שהרסו את המבנים הסבירה: "בחוסר רגישות משוועת, הובאו למקום פועלים ערבים שהרסו בהנאה רבה את הבתים והרכוש תוך השמעת קריאות צחוק ושמחה לאיד. מבינה שבשמאל מנסים לחגוג ולהפיץ פייק ניוז, אך האמירה שמופצת בשמי נאמרה כלפי המחזה המקומם והמכאיב של קריאות הצחוק של הפועלים במקום, וממש לא כלפי השוטרים שנאלצו לבצע את הפקודות שקיבלו".
5 צפייה בגלריה
חברת הכנסת לימור סון הר מלך במאחז אור חיים
חברת הכנסת לימור סון הר מלך במאחז אור חיים
ח"כ לימור סון הר מלך (שלישית מימין) במאחז
5 צפייה בגלריה
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
שלט המאחז "אור חיים" שהוקם לזכרו של הרב דרוקמן
5 צפייה בגלריה
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
הקמת המאחז בלילה
מוקדם יותר גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט, אחרי המתקפות החריפות מצד השרים וחברי הכנסת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית בעקבות פינוי המאחז. "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה", נמסר מלשכתו של נתניהו - וצוין כי הוא יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמכהן גם כשר שני במשרד הביטחון, תקף מוקדם יותר בחריפות את גלנט: "השר הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתאם פעולות הממשלה בשטחים לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה", נמסר מטעמו. טוביה, אחיו של השר סמוטריץ', צייץ: "כנראה שגלנט צריך ללמוד על בצלאל בדרך הקשה את מה שביבי כבר למד".
5 צפייה בגלריה
 נתניהו גלנט סמוטריץ'
 נתניהו גלנט סמוטריץ'
עימות בקואליציה בעקבות פינוי המאחז. נתניהו, גלנט סמוטריץ'
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90, EPA, עמית שאבי)
בלשכתו של גלנט שמרו על שתיקה עד שנתניהו הוציא את ההודעה מטעמו, ולאחר מכן נמסר כי "שר הביטחון שוחח לפני זמן קצר עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, והעניק גיבוי מלא לצה"ל וכוחות הביטחון. כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".
מדובר במבחן כוח ראשון במערכה בין סמוטריץ' לגלנט בסוגיית השליטה של המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחי יהודה ושומרון. סמוטריץ' מבין היטב כי מי שידע על הפינוי ואישר אותו הוא ראש הממשלה נתניהו, אבל שמו נעדר מהודעת יו"ר הציונות הדתית וכל הטענות הופנו לגלנט. לפני כשנה וחצי, במצב זהה במאחז הבלתי-חוקי אביתר, הגיעו כל חברי הכנסת מהימין למקום, הקימו לשכות, זעקו על "השמאלנות" של ממשלת בנט - והפעם רובם שותקים.
השרה למשימות לאומיות מהציונות הדתית אורית סטרוק פנתה לנתניהו בטוויטר: "אדוני ראש הממשלה, הסכמים קואליציוניים צריך לכבד, זה 100% באחריותך", כתבה.