אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס אחרי 51 ימים שבהם הוחזקה ברצועה, הגיעה הבוקר (שלישי) לשדולה למען החטופים בכנסת וסיפקה את אחת העדויות המטלטלות שנשמעו עד כה על תקופתה בשבי. לדבריה, באחד מהימים חטופה צעירה חזרה מהשירותים בשבי נסערת. המחבל ש"שמר" עליהן פגע בה מינית, העידה. "אני רוצה לספר לכם על כמה קטעים שהיו לי קשים מאוד כי היו מיליונים כאלה ואני יכולה להמשיך לדבר איתכם שבוע", פתחה את דבריה.
"אחת הבנות חזרה אחרי שהיא הלכה לשירותים רגע לעשות פיפי וראיתי על הפרצוף שלה שהיא נסערת אז קמתי וחיבקתי אותה והוא (המחבל - ס"ח) נכנס ואמרתי לה שאני אוהבת אותה, עשיתי לה לב, אבל היה אסור לנו לחבק". לדבריה, בשלב הזה הבינה שמשהו לא בסדר: "אני רואה שהיא נסגרת ושקטה והיא לא היא. וסלחו לי, אני אגיד מילים לא יפות, אבל הבן זונה הזה נגע בה. והוא לא נתן לי אפילו לחבק אותה אחרי שזה קרה. זה נורא זה פשוט נורא. אמרתי לה שאני מצטערת".

1 צפייה בגלריה
הכינוס הראשון של השדולה בנוכחות משפחות החטופים והחוזרים מהשבי
הכינוס הראשון של השדולה בנוכחות משפחות החטופים והחוזרים מהשבי
אביבה סיגל בכנסת, היום
(צילום: שלו שלום)
במקרה אחר, סיפרה אביבה, עינו השובים חטופה צעירה אחרת מכיוון שחשבו שהיא קצינה בצה"ל. "הם עינו אותה לידי. לידי. ואני עדה לזה. אני עדה למה שקורה שם. מה שקורה שם זה פשוט קטסטרופה. אי-אפשר להמשיך. אני אומרת אני פה מדברת דקה, שתי דקות ואני אומרת כל כך הרבה. כמה מילים אנשים יכולים לדבר ב-95 יום וכלום לא קורה. אתם חייבים לתת לנו תקווה, אנחנו מאבדים את זה. אני רוצה לעמוד פה על השולחן, אם היה לי את האומץ, ולצרוח בשבילם. בשביל כל החטופים שם אבל לא אעשה את זה כי אני בן אדם תרבותי. הם לא תרבותיים, הם לא אנושיים".
את הדברים אמרה אביבה סיגל בשדולה למען החטופים שהוקמה בכנסת ביוזמת ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) וח"כ שלי טל מירון (יש עתיד), שהתכנסה הבוקר לראשונה בנוכחות חטופות, בני משפחות של חטופים, שגרירים וחברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה.
אביבה, בת 62, נחטפה מכפר עזה לרצועה עם בעלה קית', בן 64 - שעדיין מוחזק בשבי החמאס. עדותה המטלטלת מגיעה לאחר זו של אגם גולדשטיין-אלמוג בעצרת האחרונה בכיכר החטופים, ששוחררה גם היא אחרי 51 ימים בשבי. בת ה-17 סיפרה כי "הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות, הן פצועות פציעות מאוד קשות ומורכבות שלא מטופלות. הן חובשות את עצמן או שאנחנו עזרנו להן לחבוש".
לדבריה, "החומרים נגמרו והאספקה הולכת ופוחתת וזה גם הפגיעה הפיזית וגם הפגיעה הנפשית. אני לא יכולה לדמיין בכלל מה המצב שלהן, באיזה תקווה עוד הן נאחזות. אני מבקשת מכם לעשות הכול להוציא אותם, ממש לפעול ולהזיז. זאת זכות בסיסית שמגיעה לכולם - לחזור הביתה".
בדיון בכנסת דיברה גם גבריאלה ליימברג, שחזרה מהשבי בפעימה החמישית של עסקת החטופים עם בתה מיאה ואחותה קלרה: "היינו 53 ימים בתופת בשבי חמאס, אחי פרננדו ובן זוגה של אחותי לואיס עדיין שם. עצוב מאוד שאחי פרננדו ביום ההולדת שלו נמצא במקום החשוך הזה. אני מקווה שפרננדו ולואיס ביחד ומחזקים אחד את השני, שיחזיקו מעמד. כשהיינו שם נאחזנו באמונה שהעם שלנו יעשה הכול כדי לשחרר את החטופים. המשימה עוד לא הושלמה, יש עוד 136 חטופים שנמצאים במקום הכי נורא שאפשר, שמחכים לרגע שבו יחזרו הביתה. אני מבקשת מכל חברי הכנסת ומראש הממשלה נתניהו, עשו הכול כדי לשחרר אותם כמה שיותר מהר ולהגיע לעסקה עכשיו".
עדויות אלה ואחרות מצטרפות לדיון הקשה בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי אתמול, על אודות מענה טיפולי וסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ב-7 באוקטובר ולאחריו. הדיון נפתח בפנייה של משפחות חטופים אל חברי הכנסת.
"שני הוריי נרצחו באותה שבת", אמרה מרב, אחות החטוף איתי סבירסקי, "הוא ראה את אימי נרצחת מול עיניו. צריך לדבר על הפיל שבחדר, מה שקרה לנשים. יש מצב שיש שם נשים בהיריון. עכשיו זה הזמן שעוד אפשר לקיים הפלות - אחר כך לא יהיה. נשים ייצאו משם אובדניות".