חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הגיש הבוקר (יום ג') תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ובה טען כי הותקף על ידי שוטרים ביום ראשון בערב כאשר פונה מה"לשכה" שפתח בשכונת שייח ג'ראח. במשטרה ישראל, מנגד, מגבים את פעילות לוחמי מג"ב ושוטרי היס"מ שפועלים בשכונת שייח ג'ראח אל מול מה שהם מכנים "הפרובוקציות של ח"כ איתמר בן גביר".
לאחר שצפו במשטרה בסרטונים שהופצו, בין היתר, על ידי אנשיו של ח"כ בן גביר מהתקרית שבה נפל על הרצפה והתעלף, סבורים במשטרה שלא נפל רבב בהתנהלות השוטרים בשטח. גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם ynet: "דווקא בן גביר הוא זה שחצה את הגבול". מהמשטרה נמסר עוד כי "במהלך פעילות במתחם החל חבר הכנסת להפריע לכוחות במקום תוך שהוא דוחף את השוטרים ומנסה למנוע מהם להרחיק חלק מהנוכחים במתחם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע את ח"כ בן גביר ולמנוע החמרת האירוע ללא הואיל. ח"כ בן גביר המשיך להשתולל ותוך כדי אף חבט באחד השוטרים בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הוא נפל לקרקע כשנאבק עם השוטרים, והשוטרים הזעיקו באופן מידי את גורמי הרפואה למקום. צר לנו על הניסיון להכפיש את השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי תוך עיוות המציאות".
בהודעה שפרסם הבוקר בן גביר כתב חבר הכנסת כי הוא "מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים". עוד נמסר בהודעה מטעמו של חבר הכנסת כי "בתחילת השבוע נפגשו נציגי ח"כ בן גביר עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בלשכתו כדי לדרוש להציב אבטחה קבועה במקום, באותו הזמן פשטו מאות שוטרים על לשכתו הפרלמנטרית של ח"כ בן גביר בשכונת שמעון הצדיק כדי לסגור אותה, הרסו והפעילו אלימות קשה כלפי ח"כ בן גביר וכל הנוכחים שהיו במקום הורחקו בברוטאליות.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ח"כ איתמר בן גביר עם תחבושת על ראשו
(צילום: עמית שאבי)

בן גביר, שפונה לבית החולים הדסה עין כרם, טוען כי הותקף פיזית במהלך הפינוי. תלונתו במח"ש היא נגד השוטרים האלימים, כלשונו, וההוראה על פינוי לשכתו הפרלמנטרית בניגוד לחוק. "המשטרה חצתה קו אדום ותקפה אותי פיזית", טען יו"ר עוצמה יהודית. "אין מקום במשטרה לשוטרים אלימים ומדובר במעשה עבריינות שהם צריכים לתת עליו את הדין. אני מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים ובמשטרה יפיקו את הלקח".
הבוקר שקט באזור "הלשכה" של בן גביר, והמצב באזור רגוע. אתמול שב בן גביר לשכונת שייח ג'ראח כשתחבושת גדולה מעטרת את ראשו, והבהיר כי בכוונתו להישאר בשכונה עד שבית משפחת יושבייב יאובטח. "יביאו אבטחה ואני עובר למשימה הבאה", אמר בן גביר. "לא יביאו אבטחה, המקום כאן מוצא חן בעיניי ואני נשאר בו. אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל, אנחנו בעלי הבית על ירושלים. מספיק עם ההפקרות".
עם חזרתו של בן גביר ל"לשכתו" בשכונה התחדשו העימותים בה. יהודים שהגיעו מכיוון השכונות החרדיות יידו אבנים באזור צומת המלונות, ובתגובה הושלכו אבנים גם לעברם. כוחות גדולים של משטרה פיזרו את הצדדים. אחד השוטרים נפגע מאבן. שלושה מהמתפרעים נעצרו ועוד שישה נעצרו בחשד שגרמו נזקים לרכבים חונים באזור.


לשכונה הגיעו אתמול גם חברי כנסת נוספים, ביניהם יואב גלנט, שלמה קרעי, ואמיר אוחנה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, שהמריא אמש לבחריין התייחס טרם צאתו לאירועים הקשים בשכונה ואמר: "המצב של הצתות בתי יהודים בעיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת. אני יכול להגיד לכם שכבר עכשיו משטרת ישראל מגבירה את רמת האבטחה ותדאג לאבטח את כלל תושבי העיר. אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות. אנחנו לא צריכים לא את עופר כסיף ולא את בן גביר ולא את טיבי שינהלו לנו את ירושלים".
מנגד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד: "אני מגנה בכל תוקף את מעשי האלימות נגד ח"כ איתמר בן גביר. זה לא 'שייח ג'ראח', זאת ירושלים, זאת הבירה שלנו. אנחנו מאוחדים בדרישה מהמשטרה לשמור על הסדר והביטחון לתושבי שכונת שמעון הצדיק בדיוק כפי שאנו דורשים שהשקט והביטחון יישמרו בכל מקום במדינת ישראל".
במשטרה ובשירות הביטחון הכללי התירו אתמול לפרסום את דבר מעצרם של שני חשודים בשנות ה-20 לחייהם בחשד להצתת בית משפחת יושבייב. בחיפוש שבוצע בביתו של אחד החשודים אותרו שמונה בקבוקי תבערה שלמים, כובע גרב וכפפות. החשודים הועברו להמשך חקירה בשב"כ.
בשעות הצהריים כבר התקבל דיווח על מכוניות פלסטיניות שהושחתו בכפר ג'נסאפוט שבשומרון. המשטרה שהגיעה למקום איתרה שתי כתובות בעברית: "על שמעון הצדיק תהיה מלחמה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הכריז אתמול שהנחה את אגף הביטחון בעירייה להקים מערכת אבטחה חדשנית שתבטיח את שלום התושבים - ותדאג לסייע במיצוי הדין עם הפורעים. "סיכמתי עם מפקד המחוז להגביר באופן משמעותי את כוחות השיטור בשכונה על מנת להגביר את תחושת הביטחון", אמר.