1 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
חיסונים בנתניה, אתמול
(צילום: עידו ארז)
התחלואה בקורונה: 261 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לנגיף. בסך הכול בוצעו בשבת כ-47 אלף בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.6%. בסך הכול אובחנו בשבוע החולף 3,149 מאומתים – ממוצע של כ-450 בכל יום.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 75 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מתוכם 44 במצב קשה. 12 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 6,436 חולי קורונה – שניים מהם בסוף השבוע האחרון.
מבין 4,130 חולי הקורונה בישראל – 421 מהם מתגוררים בתל אביב, 219 בפתח תקווה, 177 בכפר יונה, 168 בנתניה, 168 בכפר סבא, 150 בראשון לציון, 106 בהרצליה, 103 בהוד השרון, 93 בחולון, 89 במעלה אדומים, 87 בפרדס חנה, 87 במודיעין-מכבים-רעות, 86 בירושלים, 84 ביהוד, 79 בשערי תקווה, 73 ברחובות, 65 בחיפה, 65 ברמלה, 62 ברעננה, 61 ברמת גן, 58 בקריית אונו ו-57 בחדרה.
בצה"ל מאובחנים 61 משרתים בסדיר, קבע ועובדי צה"ל כחולים בקורונה במצב קל. מדובר בפי שניים מאובחנים בהשוואה לנתון ביום ראשון שעבר. נכון ליום חמישי נמצאו 232 בבידוד ביתי.
עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 4,873 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. מדובר במועד החיסון האחרון במנה הראשונה עד שיגיעו לארץ חיסונים נוספים, כיוון שתאריך התפוגה של מלאי המנות של פייזר בארץ יפוג בסוף החודש.
על פי משרד הבריאות, 100,358 ישראלים, רובם בני 12 עד 15, התחסנו בשבוע החולף במנת החיסון הראשונה – ממוצע של יותר מ-14 אלף ביום. בסך הכול התחסנו מאז 20 ביוני – 236,338 ישראלים במנת החיסון הראשונה.

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות ידון הערב בחיסון ילדים מתחת לגיל 12, בהתאם לניסוי של חברת פייזר שעורכת גם כן ניסוי בחיסון בבני חצי שנה עד גיל 12. כך נודע ל-ynet. עם זאת, יש להבהיר כי בשלב זה הדיון יתמקד בילדים בקבוצות סיכון בלבד או כאלה שמתגוררים עם מדוכאי חיסון ובהם מושתלי איברים. הנושא עלה בעבר בדיוני הצט"מ אך באופן שולי ונדחה על הסף, והדיון הערב צפוי להתמקד בנושא בהרחבה. בחודש מרץ הודיעה פייזר כי היא צופה שחיסון אוכלוסייה זו יתאפשר בחודשים הראשונים של שנת 2022.
במהלך סוף השבוע עוררה חברת התרופות פייזר תשומת לב וגם ביקורת נרחבת בארה"ב בשל הודעתה על האפשרות לזריקת "דחף" שלישית לחיסון הקורונה. מינהל התרופות האמריקני בשיתוף עם המרכז לבקרת מחלות (CDC) הוציא הודעה רשמית ויוצאת דופן שאמרה, בתמצית, כי אמריקנים שחוסנו בשתי זריקות אינם צריכים כל זריקה נוספת בשלב זה, ושזו איננה החלטה של חברות התרופות לקבוע מתי, אם בכלל, יהיה צורך בזריקה כזו.
במסגרת הודעתה, העניק המדען הראשי של פייזר, מיכאל דולסטן, ריאיון ובו הזכיר נתונים מישראל על הדבקות בקרב אנשים שחוסנו בינואר ופברואר, "אחרי חצי שנה, יש סיכוי לסיכון להדבקה עם דעיכתם, הצפויה, של הנוגדנים".
הבוקר נחשפו ב"ידיעות אחרונות" הנתונים שעליהם הסתמך: לאחרונה הציג ד"ר אריק האס את המידע המצטבר במשרד הבריאות על ההדבקות הגוברות בווריאנט דלתא. הנתונים הוצגו בפני הצט"מ, צוות הטיפול במגיפות במשרד. לפי הנתונים, יש מתאם גובר בין מי שהתחסנו מוקדם - בדרך כלל בחודש ינואר - ובין הנדבקים החדשים (שאינם ילדים, שכאמור לא התחסנו).
גם לפי הנתונים האלה, ההגנה מפני מחלה קשה נשמרת לפי שעה. אחרי הפרזנטציה של ד"ר האס, סברו רבים במשרד הבריאות שהמספרים עודם קטנים למדי מכדי לראות דפוס של ממש, אך בימים האחרונים סבורים במשרד שהתופעה גוברת.