פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (רביעי) כי חזרה בה מכתב האישום בעניינה של אפסנה מזלומיאן, יוצאת איראן שהואשמה בחודש ינואר 2022 כי הייתה בקשר ברשת עם פעיל מודיעיני איראני. החזרה התרחשה לאחר שנבחנו הערותיו של בית המשפט בעניינה, ובעניין הכרעת הדין בעניינה של ד', שזוכתה, והחלט שלא לערער על ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
התמונה בפרופיל של "ראמבוד נמדר"
בחודש אוקטובר האחרון זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את ד', אישה כבת 50 מירושלים שעלתה מאיראן, והואשמה יחד עם ארבעה נוספים, בהם האישה שהפרקליטות חזרה בה מכתב האישום בעניינה היום, במגע עם סוכן חוץ. בית המשפט קבע אז כי מדובר באישה תמימה שלא התכוונה לפגוע בביטחון ישראל.
בינואר 2022 שב"כ, שחקר את הפרשה, הודיע על סיכול ניסיון לגיוס אזרחים ישראלים, יוצאי איראן, לטובת ריגול נגד ישראל. בהודעה דווח על הגשת חמישה כתבי אישום נגד הישראלים - ארבע נשים וגבר - שהיו בקשר עם המודיעין האיראני. הפניות אל הישראליות, כך לפי שב"כ, נעשו דרך פרופיל פייסבוק של אדם בשם "ראמבוד נמדר" - פעיל מודיעיני איראני - שהתחזה ליהודי המתגורר באיראן. לבקשת אותו ראמבוד, הקשר עם הישראליות המשיך להתקיים דרך הוואטסאפ, תוך שהוא נמנע משיחות וידאו וטוען שהמצלמה שברשותו מקולקלת.
2 צפייה בגלריה
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
המשתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
גורם בכיר בשב"כ אמר אז כי "מדובר בפרשה חמורה שבה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל באמצעות פניה בכיסוי 'תמים' לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עמו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות.
"במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים, שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני. זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקנים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור. גורמי המודיעין האיראנים עושים שימוש נרחב ברשת האינטרנט, ובעת האחרונה מזוהה עלייה במספר הפניות מסוג זה לאזרחים ישראלים. זאת לצורך איסוף מידע שעלול לסייע לאיראן במאבקה נגד ישראל, העברת הנחיות לביצוע משימות ואף 'משיכת' ישראלים לחו"ל במטרה לפגוע בהם".