"בדרך לבית החולים שמעתי שיש הרוגים בתאונה. נכנסתי לחדר הטראומה וגיליתי שם את אחי ובני. שני הילדים שלי נותרו בשטח. הבנתי שהם נהרגו והתחלתי פשוט לבכות. זו מכה שאני לא מאחל לאיש". שבוע וחצי חלף מאז שיעקב יונגרייס איבד את שני בניו, אלישיב (6) וידידיה חיים (8) ז"ל מבית אל, בתאונת דרכים קטלנית בכביש 1. אתמול (יום ג') הוא סיפר על האסון שפקד את משפחתו עם קבלת המרה שבבשורות - ועל ההתמודדות הקשה באיסוף השברים.
"במהלך חג החנוכה הייתה המון שמחה בבית", אמר יונגרייס. "הילדים ידעו שהם נוסעים לסבא וסבתא". אחד מאחיו, נתן צבי - שנפצע גם הוא בתאונה - הגיע ממבוא חורון כדי לאסוף את הילדים. סמוך ל-14:15 צלצל הטלפון. מעברו השני של הקו נשמע קולו של אח אחר של יעקב, המתגורר בבית אל, ובפיו החדשות הקשות.

"הוא אמר לי שהתקשרו ממד"א להורים שלנו ואמרו שנתן צבי (דודם של ידידה חיים ואלישיב ז"ל שנפצע בתאונה) נפצע בתאונה ושהוא צריך עזרה. אשתי מיד הבינה שקרה לנו אסון". בשלב הזה יונגרייס נכנס לרכבו ונסע לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים - שם גילה שאחיו ואחד מבניו שרדו את התאונה הקשה - אך שני ילדיו נספו.
"סמוך ל-03:00 - בין שישי לשבת - יאיר התעורר ושאל 'מה עם אלישיב וידידיה?'. לא הייתי מסוגל לענות. הוא שאל שוב. לא עניתי. הוא שאל: 'הם נפטרו?'. החזקתי אותו. התחבקנו ובכינו יחד"
"באותו רגע אני מרים עיניים למעלה ואומר לה', 'תן לי את הכוח לקבל את זה. תן לי כוח להתמודד עם זה'. אני בעצם מרגיש שהמבחן מגיע במלוא עוצמתו. יאיר (האח בן ה-10 שנפצע בתאונה - אב"ק) לא זוכר הרבה; הוא זוכר שהייתה משאית בצד הדרך, אך הוא לא ידע להסביר מה גרם לרכב לסטות. הוא ראה את ההתנגשות וזה לא פשוט. אנחנו משדרים לו שיש מקום לכאב".
3 צפייה בגלריה
אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס ז"ל
אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס ז"ל
מימין: אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס ז"ל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: יריב כץ)
עוד הוסיף יונגרייס: "אני בוכה הרבה, אבל אני מבין את מה שלמדתי כל השנים: העולם מנוהל ואם ה' החליט שהוא לוקח את שני ילדיי - המשימה שלי היא להמשיך הלאה. אשתי אומרת: 'נמשיך ונרחיב את המשפחה'".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
כוחות בזירת התאונה בכביש 1
(צילום: אלעזר רובינשטיין)
האב תיאר כיצד הודיע לבנו שנפצע על מות אחיו: "התלבטנו איך לספר ליאיר, שנפצע בתאונה, על כך. סמוך ל-03:00 - בין שישי לשבת - יאיר התעורר ושאל מה עם אלישיב וידידיה. לא הייתי מסוגל לענות. הוא שאל שוב. לא עניתי. הוא שאל: 'הם נפטרו?'. החזקתי אותו, התחבקנו ובכינו יחד. הוא מגיב לזה כמו גיבור".
"המסר שלי הוא שכוחנו בחיבוק, וזה מחזק מאוד", המשיך יונגרייס. "האמפתיה שזכינו לה בימים שבהם ישבנו שבעה על ידידיה חיים ואלישיב נתנה לנו כוח. חוזקו של האדם מגיע מהמעטפת האנושית שסביבו".
משפחת יונגרייס מבית אל תכננה לנסוע בשני כלי רכב לשבת אצל הסבתא והסבא ביישוב מבוא חורון. הרכב שבו נהג הדוד נתן צבי (25) התנגש מסיבה לא ברורה במשאית שעמדה בשול הכביש בגלל תקלה טכנית. מותם של הילדים ידידיה חיים ואלישיב נקבע בזירה, ואילו האח יאיר והדוד נתן צבי פונו במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם.
פורסם לראשונה: 00:03, 23.12.20