הבית הלבן עדכן הערב (שבת) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט לקטוע את חופשת סוף השבוע בביתו שבדלאוור ולשוב בדחיפות ל"התייעצויות ביטחוניות" בוושינגטון בצל ההיערכות למתקפת נקם איראנית על חיסול הבכיר חסן מהדווי בדמשק. ההחלטה הזו של ביידן מגיעה לאחר שאמש העביר מסר ברור וחד לטהרן: Don't!
במקביל, מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח שוב עם שר הביטחון יואב גלנט על רקע החשש מנקמה איראנית. במהלך שיחתם הבטיח לו אוסטין כי "ישראל יכולה לסמוך על תמיכה מלאה של ארה"ב כדי להגן על ישראל מפני כל התקפות של איראן ושלוחיה האזוריות".

הכותרת
השיקולים של איראן לקראת נקמה | רון בן ישי
26:45
לפי הודעת הפנטגון, השניים דנו באיומים האזוריים הדחופים והשר האמריקני חזר על התמיכה הבלתי מעורערת של המדינה בהגנת ישראל. לאחר הודעת הפנטגון שחרר גלנט הודעה אף הוא בה אמר כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה נגד מדינת ישראל".
שר הביטחון הוסיף: "בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט בכל דרך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. הוספנו יכולות חדשות – ביבשה, באוויר, בים, במודיעין, בתוך מדינת ישראל וביחד עם השותפים שלנו, ובראשם ארה"ב".
גלנט ציין כי "איראן היא מדינת טרור, העולם נחשף לזה עכשיו יותר מתמיד. אנחנו נחושים להגן על אזרחינו כנגד הטרור הזה ונמצא את הדרך להגיב לו. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות צה"ל ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף".
האיראנים החלו היום במימוש איומי הנקם שלהם על חיסול מהדווי. בבוקר השתלט כוח קומנדו ימי של משמרות המהפכה על הספינה MSC ARIES שחכורה חלקית על ידי חברה בבעלות של איש העסקים הישראלי אייל עופר. הספינה יצאה מנמל דובאי וההשתלטות בוצעה במצרי הורמוז, כ-90 קילומטר מדרום מזרח לנמל הנפט והסחורות העיקרי בפוג'יירה שבאיחוד האמירויות.

1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
קיצור חופשה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
ההשתלטות בוצעה על ידי לוחמים של משמרות המהפכה שהשתלשלו ממסוק. לפי גורמים מערביים, הם המריאו משטח איראן למקום שבו מצר הורמוז צר למדי ומאפשר להטות את הספינה אל אחד הנמלים במדינה או באחד האיים בסביבה שבהם היא מחזיקה כוחות משלה.
במסיבת עיתונאים בסוף השבוע ציין הנשיא ביידן כי הוא מעריך שהתגובה האיראנית לחיסול בכירי כוח קודס בדמשק תגיע בקרוב, והדגיש שאין בכוונתו לחשוף מידע חסוי בנוגע לכך. הוא שב והדגיש כי הוא מחויב לביטחון ישראל והוסיף: "אנחנו תומכים בישראל. אנחנו נעזור להגן על ישראל - ואיראן לא תצליח".