לאחר שאתמול (חמישי) כבר הותרו לפרסום 40 מסמכים שהיו עד עתה חסויים בפרשת המיליונר הפדופיל ג'פרי אפשטיין, היום פורסמו 19 מסמכים נוספים. לאחר שקבוצת המסמכים הקודמת הכילה 50 אזכורים של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, בהם עדות של אחת מקורבנותיו של אפשטיין שטענה כי "קלינטון אוהב אותן צעירות" - רשת CNN דיווחה כי במסמכים החדשים עולה טענה שקלינטון איים בתביעה על מגזין "Vanity Fair" שרצה לפרסם חשדות בסחר בנשים נגד אפשטיין.
1 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין. "זה לא היה אמור להיות מיני, אבל זה היה"
(צילום: AP)
לפי הדיווח, טענה זו עולה במייל ששלחה ב-2011 וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, שטענה כי אפשטיין התעלל בה מינית, לכתבת המגזין "Mail on Sunday" שרון צ'רצ'ר. במייל, ציינה ג'ופרה את הפחד שלה לשתף את הסיפור שלה עם המגזין, "מאחר שביל קלינטון נכנס ל-Vanity Fair ואיים עליהם שלא לפרסם מאמרים על חברו הטוב ג'פרי אפשטיין". עם זאת, גריידון קרטר, שערך את המגזין בשנים 2017-1992, טען בפני CNN כי מפגש כזה עם קלינטון "מעולם לא התרחש".
דוברו של קלינטון אמר ל-CNN לאחר פרסום המסמכים הראשונים כי הנשיא לשעבר לא ידע דבר על ה"פשעים הנוראיים" במהלך הקשר ביניהם, והוסיף כי הפעם האחרונה שבה היה בקשר עם אפשטיין הייתה לפני כמעט 20 שנה. לאחר הפרסום הנוסף, הדובר ציין כי אין לו מה להוסיף על התגובה הראשונה.
מסמך נוסף שנחשף היום הוא תצהיר של ג'וזף רקאיירי, חוקר מהעיר פאלם ביץ' שבפלורידה, שם אפשטיין החזיק אחוזה. רקאיירי תיאר תהליך בו השתמשו אפשטיין וגיליין מקסוול, שהורשעה בכך שסייעה לאפשטיין לנצל מינית קטינות, כדי לאתר ולגייס בנות "שיעבדו ויעשו מסאז'ים בבית של אפשטיין". בהמשך, הוא אישר כי המסאז'ים בעצם היו שם קוד לאקטים מיניים.
רקאיירי, שהיה החוקר הראשי באחד מהתיקים נגד אפשטיין לפני כ-20 שנה, ציין בפני עורך הדין שגבה ממנו את התצהיר כי הוא דיבר באופן אישי עם כ-30 בנות שגויסו על ידי מקסוול. בנוסף, החוקר אישר כי אם אחת הבנות הייתה מביאה לאפשטיין חברות נוספות, היא הייתה מקבלת על כך תשלום.
הצהרה נוספת שפורסמה נגבתה ב-2016 מאחת המתלוננות נגד אפשטיין, שטענה כי בין גיל 15 לגיל 17 היא הייתה מעניקה לו מסאז'ים. "בהתחלה חשבתי שזה לא כולל מגע מיני, זו הייתה ההנחה שלי", סיפרה המתלוננת. "פשוט הייתי שם, ואז פתאום משהו נורא קרה לי. זה לא היה אמור להיות מיני, אבל זה היה". אותה מתלוננת סיפרה ממקור ראשון שהביאה בנות נוספות לבית של אפשטיין, וקיבלה על כך תשלום.
המסמכים שכבר התפרסמו, מתוך 250 שצפויים בסופו של דבר להתפרסם בארצות הברית, נחשפו במסגרת תביעה המתנהלת נגד מקסוול. הם מזכירים בעיקר שמות שכבר היו ידועים בפרשה, ובהם חבריו המפורסמים של אפשטיין וקורבנות שדיברו בפומבי.
בין היתר נטען במסמכים כי הנסיך הבריטי אנדרו - שתמונתו עם ג'ופרה הפכה למפורסמת - כן השתתף באורגיה עם קטינות. אחת מקורבנותיו של אפשטיין, ששמה לא נחשף, אמרה כי היא נדרשה לקיים יחסי מין עם הנסיך אנדרו באי של אפשטיין באיי הבתולה - ביחד עם קטינות נוספות. לפי מסמך מ-2014, נכפה עליה לקיים יחסי מין עם הנסיך גם בביתה של מקסוול בלונדון, וכן בניו יורק. ב-2022 הגיע אנדרו, שהואשם בעבירות מין, להסכם פשרה של מיליוני דולרים עם ג'ופרה.
במסמכים מופיע פעמים רבות גם שמו של המשפטן האמריקני-יהודי המפורסם פרופ' אלן דרשוביץ, שרק השבוע עלה שמו כמי שייתכן ויהיה השופט מטעם ישראל בתביעה נגדה בהאג של דרום אפריקה. בנוסף מוזכרים במסמכים בין היתר גם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, סגן הנשיא בעבר אל גור, הקוסם דיוויד קופרפילד, השחקן קווין ספייסי ורבים אחרים.
נגד דרשוביץ נטען כי הוא קיים יחסי מין עם קטינות, והיה עד להתעללות מינית: "אפשטיין כפה על מתלוננת לקיים יחסי מין עם פרופ' דרשוביץ, חבר קרוב של אפשטיין. הוא דרש ממנה לקיים יחסי מין עם דרשוביץ בכמה פעמים שונות, כשהייתה קטינה. זה קרה לא רק בפלורידה, אלא גם במטוסיו הפרטיים, בניו יורק, ניו מקסיקו ובאיי הבתולה. בנוסף להתעללות המינית במתלוננת ובקטינות אחרות, דרשוביץ גם היה עד ראייה להתעללות מינית בקטינות אחרות על ידי אפשטיין וכמה מאלו ששיתפו איתו פעולה".
בתגובה לכך אמר דרשוביץ כי היה רק פרקליטו של אפשטיין, ולא מעבר: "הייתה לי מערכת יחסים חפה מפשע עם האיש שלא ידעתי, ולא חשדתי, שעשה דבר אסור".