3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראשי סיעות הקואליציה
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן , נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת, שאול גולן)
כרגיל הבטיחו - אבל לא הבטיחו לקיים: הכנסת ה-25 תצא בשבוע הבא לפגרת הפסח אחרי כמעט חמישה חודשים סוערים של עבודה - שלושה מתוכם בזמן ממשלתו השישית של בנימין נתניהו. הדיונים במליאה התמקדו בחקיקה פרסונלית, מהפכה משפטית וסגירת חובות בין השותפות הקואליציוניות. סיכום כנס החורף מעיד כי ממשלת ה"ימין על מלא" לא טרחה לקדם תחילה נושאים עם סיסמאות שפוזרו בתקופת הבחירות - יוקר המחיה, משילות, ביטחון לאומי וחינוך חינם לגיל הרך. בגלל העיסוק בחוקים הפרסונליים, הקואליציה נאלצה לדחות קידום כמה מהחוקים להמשך. אלו כמה מהחוקים שהקואליציה לא קידמה בתקופה האמורה:
חוק האיזוק האלקטרוני של ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), שנועד להציל נשים מפני גברים מכים על ידי התראה למשטרה על קרבה שמפרה צו הרחקה. החוק לא קודם בטענה שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יביא חוק מאוזן ומדויק יותר. במקביל נדחה בוועדת השרים לענייני חקיקה גם החוק החשוב למניעת אלימות כלכלית.


חוק המלחמה בפדופיליה שהוגש בעבר על-ידי ח"כים מישראל ביתנו וכיום על-ידי ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), נועד לשמור על ילדים מפני עברייני מין על-ידי הקמת מאגר מידע ארצי הפתוח לציבור שיכיל את פרטיהם של כלל עברייני המין הסובלים מפדופיליה המוכרים לרשויות אכיפת החוק ובכך לאפשר להורים בקרה והשגחה על סביבת מגוריהם.
חוק אימוץ ילדים של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), שיאפשר גם לזוגות חד-מיניים או לאם/אב יחידני/ת לאמץ ילד וישנה את הנוסח כיום שמאפשר רק לגבר ואישה נשואים לאמץ. החוק הוסר מסדר היום אפילו ללא הסבר לסיבה לכך.
3 צפייה בגלריה
יוראי להב הרצנו
יוראי להב הרצנו
ח"כ להב הרצנו. החוק הוסר מסדר היום
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
ח"כ צרפתי הרכבי. גם החוק שלה הוסר מסדר היום
ח"כ צרפתי הרכבי. גם החוק שלה הוסר מסדר היום
ח"כ צרפתי הרכבי. גם החוק שלה הוסר מסדר היום
(צילום: ירון ברנר)
חוק הגבלה על העלאת דמי שכירות של ח"כ רון כץ (יש עתיד), שנועד להילחם ביוקר הדיור ובמחירים המזנקים בשוק הפרטי ללא אפשרות לפקח עליהם.
חוק חינוך חינם לגילים 3-0 היה הבטחת הבחירות של נתניהו והליכוד, אך משום ממה לא קודם אפילו לא בקריאה טרומית - ולא ברור אם יקודם בהמשך.

חוק עידוד נשים לריצה לבחירות לרשויות המקומיות של ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד). באוקטובר הקרוב ייערכו הבחירות המוניציפליות, נכון לעכשיו יש 14 נשים בלבד שעומדות בראשות רשויות מקומיות אל מול 240 גברים בתפקיד. קיים חשש שהמספר אף יקטן. החוק, שקובע מימון כספי לקמפיין עידוד ריצת נשים לבחירות, הוסר מסדר היום.
• חוקים נוספים של הקואליציה שלא קיבלו תעדוף בכנס שמסתיים: התוכנית להקלות בייבוא המזון שהייתה יכולה להוריד משמעותית את המחירים במשק, מימון לימודים אקדמיים ללוחמים, החמרת הענישה כלפי תוקפי צוותי רפואה, מצלמות בגנים לילדים בגילים 6-3, חוק הפרוטקשן ועוד.