נאדר מקאלדה, בן 48 מבאקה אל גרבייה, נרצח אמש (שלישי) ביריות ביישוב מגוריו שבצפון השרון. הוא שהה בבית קפה ביישוב, ונורה אחרי שיצא החוצה. במשטרה מסרו כי פתחו בסריקות אחר היורים, אך לא דיווחו על מעצרים. חוקרי מז"פ אספו ממצאים מהזירה. המשטרה בודקת חשד לקשר בין הרצח אמש לסכסוך המדמם שמתחולל לאחרונה ביישוב הסמוך ג'ת.
3 צפייה בגלריה
נאדר מקאלדה
נאדר מקאלדה
נאדר מקאלדה וזירת הירי בבאקה אל גרבייה, אמש
הדיווח על הירי בשדרות אלקודס בבקה אל גרבייה התקבל אתמול במוקד 101 של מד"א בשעה 21:37. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו למקאלדה טיפול רפואי ופינו אותו במצב אנוש, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, לבית החולים הלל יפה בחדרה - שם נקבע תוך זמן קצר מותו.
חובש רפואת חירום במד"א, מוחמד אבו חוסין, סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות וביצוע פעולות החייאה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך טיפול רפואי, כשמצבו אנוש". כאמור, בהמשך נקבע מותו של מקאלדה.
הרצח אמש מצטרף לשורה של אירועי ירי ואלימות במגזר הערבי בימים האחרונים, ובמקביל לירי בבאקה אל גרבייה, אמש נפצעו באורח בינוני שני בני אדם מירי באום אל פחם, ופונו לבית החולים העמק בעפולה. יחד עם הרצח של מקאלדה, בעשרת הימים האחרונים נרצחו במגזר הערבי שמונה בני אדם. הרצח הקודם אירע אתמול בבוקר: מוניר ריאן, בן 30 מכפר ברא, נורה לאור יום בשוהם, בזמן שהיה ברכבו ליד אתר בנייה ברחוב האתרוג בעיר. טרם נתפסו חשודים.
3 צפייה בגלריה
מוניר ריאן
מוניר ריאן
מוניר ריאן, שנורה למוות לאור יום בשוהם
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 38 בני אדם, ומקרי הרצח האחרונים מבטלים במידה מסוימת את מגמת הירידה שדווחה רק מוקדם יותר החודש ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. המשטרה, נזכיר, פתחה בחודשים האחרונים במבצע נרחב לתפיסת כלי נשק לא חוקיים ובניסיון לפגוע בגורמים עבריינים במגזר, ורק לפני ימים אחדים התגאה ראש הממשלה נפתלי בנט בירידה של כ-30% במספר אירועי הירי בחברה הערבית מתחילת השנה.
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הדגיש מוקדם יותר החודש כי המאבק באלימות במגזר צפוי לכלול גם עליות וגם מורדות: "המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא לא ריצה למרחקים קצרים, אלא מקביל מבחינתי למרתון. יש במאבק הזה רגעים מספקים ורגעים מאכזבים ועצובים - אבל ההתקדמות שלנו לעבר היעד היא ברורה. אנחנו מתקנים את ההזנחה של ממשלות עבר, ובהצלחה לא מבוטלת. זו המשימה המרכזית שהצבתי למשרד לביטחון הפנים ולמשטרה, וביחד עם סגן השר יואב סגלוביץ', המנכ"ל תומר לוטן והמפכ"ל קובי שבתאי, אנחנו לא מרפים מהנושא".
פורסם לראשונה: 23:10, 14.06.22