1 צפייה בגלריה
יואב גלנט בסיור בזירת הפיגוע בחווארה
יואב גלנט בסיור בזירת הפיגוע בחווארה
יואב גלנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יואב גלנט לא השאיר לבנימין נתניהו ברירה אלא לפטר אותו. זו לא הקריאה שלו לעצור את החקיקה על הרפורמה המשפטית. כאן לא היה חידוש וגם לא גורם של הפתעה. יולי אדלשטיין, דני דנון ודוד ביטן כבר השמיעו לפני קולות של אי-שביעות רצון מהרפורמה (או ממצבם הפוליטי, תלוי בעיני המתבונן). מאז תחילתם של מופעי הסרבנות שר הביטחון לא כינס ולו פעם אחת מסיבת עיתונאים מלאת פאתוס וחשיבות כמו זו שערך במוצאי שבת. וכששר הביטחון של מדינת ישראל לא חושב שסרבנות היא תופעה פסולה ששווה מסיבת עיתונאים - כל הנורות האדומות נדלקות.
אם גלנט היה שומר על זכות הגמגום בנוגע לסרבנות ונשאר על הגדר - רגל פה, רגל שם - מילא. ניתן היה להסביר זאת בכך ששר הביטחון לא בוחר עמדה משום שהוא מבין שצה"ל מכיל את כל חלקי העם ולכן אינו יכול "לבחור צד", או אינו מבקר את הסרבנים כמו פוליטיקאים אחרים כדי לא לאבד אותם, אבל מצביע בעד הרפורמה. אולם בהצהרה שלו בשבת, גלנט בחר צד.
כששר הביטחון של מדינת ישראל אומר שצריך לעצור את החקיקה כדי שנוכל להתאבל יחד, הוא למעשה אומר שיום זיכרון לאומי הוא על תנאי; כשהוא נכנע לקריאות הסרבנות שבבסיסן האמירה שהיא מותרת בממשל דמוקרטי ומבקש לעצור את החקיקה - משתמע כי הוא מקבל את הנחת המוצא לפיה אם הרפורמה תעבור - באמת תהיה כאן דיקטטורה.

שר הביטחון בחר צד פוליטי; את הצד הפוליטי של מי שמתנים את שירות המילואים שלהם בחקיקה של הממשלה הנוכחית. וכך, בהינד מסיבת עיתונאים, תיעדף את קומץ הסרבנים הרעשן השייכים ליחידות האליטיסטיות ביותר על פני מספר גדול פי כמה של לוחמים בסדיר ובמילואים שתומכים ברפורמה, או שלא תומכים ברפורמה אבל מתנגדים לסרבנות. אינספור ציוצים ופוסטים של מילואימניקים ביחידות החי"ר שהרגישו שגלנט השליך אותם מתחת לגלגלים שטפו את הרשת ובצדק. הוא לקח את רעיון צבא העם, הכניס אותו לאגרוף כף ידו, קימט אותו והשליך לפח.
נווה דרומינוה דרומי
וזה לא הכל. גלנט החליט שאם הוא מתרסק, אז עד הסוף. לפי הדיווחים הוא סיכם עם נתניהו שיחכה עם מסיבת עיתונאים עד לחזרתו מלונדון, אבל בסוף פעל אחרת. איך יכול ראש ממשלה שכבר שנים מדבר על תקיפה באיראן לשים את יהבו על שר ביטחון כזה? איך אזרחי מדינת ישראל יכולים לבטוח בשר ביטחון כזה?
זו בוודאי טלטלה. שר ביטחון שמפוטר זה לא דבר של מה בכך, אבל היתרונות עולים על החסרונות. לא רק בשל הדברים לעיל, אלא גם למען יידעו יוצאי מערכת הביטחון למיניהם שהם משרתים את אזרחי מדינת ישראל - את כל אזרחי מדינת ישראל. וככל שידוע לנו, עדיין אין יחידת אלים והם לא בוגרים שלה.
  • נוה דרומי היא אשת תקשורת
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il