4 צפייה בגלריה
צביקה פיק
צביקה פיק
צביקה פיק
(צילום: טל שחר)
בישיבת הממשלה שהתקיימה בצהריים (ראשון) קיבלו השרים סקירות ביטחוניות על מבצע "עלות השחר" מפי הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ובכירים נוספים. באמצע הסקירה, נקטע הדיון עם הגעת הידיעה על מותו של הזמר והמלחין צביקה פיק, שהלך לעולמו בגיל 72. לפיד עדכן את השרים, והנוכחים אמרו כי "זה היה רגע עצוב". כמה מהשרים גם הזכירו את תרומתו של פיק לזמר העברי.
במהלך הדיון על המבצע בעזה, דיברו גם ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ. בהנחייתו של לפיד, הוטל חיסיון על הדיון שנמשך כשעתיים.
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רה"מ לפיד בישיבת הממשלה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הרמטכ"ל כוכבי בלשכת רה"מ, היום
(צילום: אוהד צויגנברג)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
המפכ"ל שבתאי
(צילום: אוהד צויגנברג)
לפיק ספדו רבים בעולם התרבות, וגם במערכת הפוליטית נשמעו הספדים ליוצר שנחשב מעמודי התווך של הפופ הישראלי. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי "צביקה פיק חידש את הנוף התרבותי הישראלי וחולל בו שינוי מהפכני. המוזיקה שלו חדרה ללבבות, כמילות השיר, והפכה לחלק בלתי-נפרד מפסקול חיינו. כישרונו יוצא-הדופן כיוצר הניב לתרבות הישראלית פנינים יפהפיות. הוא היה ישראלי כל כך, והתחבר באופן עמוק לשורשים העבריים העשירים שלנו, ובה בעת שיקף את יופי פניה של מדינת ישראל בעולם כולו. קולו ולחניו ימשיכו להתנגן באוזנינו האוהבות שנים קדימה. תנחומיי למשפחתו ואוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך".
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "צביקה פיק שר 'מוזיקה ללב היא חודרת' - משפט שמתאר בדיוק רב את שיריו ומנגינותיו שחדרו ללב ולתרבות הישראלית והפכו לנכס צאן ברזל. צביקה היה אמן מהפכני בדורו, מעמודי התווך של הפופ הישראלי. צביקה הלך היום לעולמו, אך השירים והמנגינות שהותיר אחריו ימשיכו להתנגן עוד שנים רבות. שולח ניחומים חמים למשפחתו ולכל מעריציו. יהי זכרו ברוך".
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כתב: "רעייתי שרה ואני דואבים על פטירתו של צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. הייתה בו שמחת חיים שבאה לידי ביטוי בשיריו הנפלאים. צביקה היה ויהיה חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף: "עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998. אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם יישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו".
גם רעייתו של לפיד, ליהיא, כתבה על פיק: "צביקה היה סופרסטאר והסלב הראשון שהכרתי באמת. אבל הוא גם היה השכן מקומה ראשונה. האיש שזכר להזמין את ההורים שלי לבר מצווה של בן-לי שלו. שתמיד יישאל מה שלום אחותי. שכתב לי שהוא משתתף בצערי כשאבי נפטר. הוא היה איש חם וטוב ורגיש. השירים שלו יישארו עם כולנו לעולמים. אני עצובה כל כך להיפרד מהשכן צביקה, שהיה פשוט איש מקסים".