בעקבות מגעים שקיימו עם משרד החוץ ושגרירות ישראל ביוון החליטו היום (רביעי) הרשויות ביוון להכפיל את מספר התיירים הישראלים שיורשו להיכנס למדינה מ-600 ל-1,200 וזאת החל מה-31 באוגוסט. כמו כן הוחלט לבטל את מגבלות התנועה ביוון. עד כה הישראלים הורשו להיכנס רק לאתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו.
3 צפייה בגלריה
מיקונוס ,יוון
מיקונוס ,יוון
מיקונוס. הישראלים יורשו להגיע גם לשם
(צילום: shutterstock )
הנוסעים ליוון יצטרכו לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראה ובדיקת קורונה מדגמית בנחיתה. תוקף המתווה עד ה-15 בספטמבר. עד כה זוהו אפס מקרי הדבקה בקרב תיירים ישראלים שנכנסו ליוון, מה שאפשר ליוונים להרחיב את המתווה הנוכחי. שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי הוא מקווה שלקראת החגים מספר התיירים הישראלים ביוון יגדל משמעותית.
3 צפייה בגלריה
ניקוס דנדיאס
ניקוס דנדיאס
שר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס בביקור בישראל לפני שבועיים
(צילום: משרד החוץ )
לאחר כניסת מתווה פתיחת השמיים לתוקף בתחילת השבוע שעבר, 15 נוסעים ישראלים לא הורשו לעלות לטיסת חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס A3929 בגלל שהציגו בדיקות קורונה לא תקינות.
3 צפייה בגלריה
אג'יאן איירליינס
אג'יאן איירליינס
אג'יאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
לדברי גורם בנמל התעופה, חלק מהנוסעים הגיעו עם בדיקות ישנות, וחלק הגיעו עם בדיקות שהתוצאות שלהן והפרטים המזהים שרשומים עליהן היו רשומים בעברית. היו גם נוסעים שלא מילאו כנדרש טופס "איתור נוסע" (PLF) באתר ממשלת יוון, אותו הם נדרשו למלא לפחות 24 שעות לפני הגעתם. לאחר מילוי הטופס מקבלים הנוסעים בר קוד שנסרק לפני העלייה למטוס.
לבסוף המריא מטוס האיירבוס A320 של החברה עם 100 נוסעים. דבי שפיגל, המנהלת המסחרית של חברת התעופה היוונית בישראל, אמרה ל-ynet כי נוצר בלבול בקרב הנוסעים עקב כך שמידי כמה ימים המדינות משנות את ההנחיות.
"לקחנו בחשבון שיתכנו מקרים כאלה", אמרה שפיגל. "אי אפשר לעגל פינות וההנחיות חייבות להתבצע במדויק. אם בדיקת הקורונה צריכה להיעשות עד 72 שעות לפני ההמראה, לא נוכל להעלות לטיסה חכמולוגים שעשו בדיקה לפני שבוע".